۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۶۶۳۰۹
واکنش آیت الله حسینی بوشهری به سخنان روحانی؛

صلح امام حسن را وارونه تفسیر نکنید!

صلح امام حسن را وارونه تفسیر نکنید!
امام جمعه قم گفت: برخی به دلیل منافع و انگیزه‌های شخصی دین را وارونه تفسیر کرده و خود و پیروان خود را دچار مشکل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در سخنان آدینه ای خود با اشاره به آسیب های دینداری گفت: اگر به حوزه های دینداری پایبند باشیم می توانیم سعادت دنیوی و اخروی را به دست آوریم.

وی افزود: برخی آسیب ها می تواند انسان را از دینداری دور کند و حتی به دین گریزی برساند، کسانی که دینداری فصلی و مقطعی دارند و کسانی که تک بعدی به دین نگاه می کنند دیندار واقعی نیستند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با هشدار نسبت به انحراف خواص اظهار داشت: اگر خواص جامعه و مدعیان متولی بودن دین دچار انحراف شوند هم دینداری آن ها و هم دینداری ارادتمندان و پیروان آن ها دچار آسیب سختی خواهد شد، باید همیشه مراقب باشیم آسیب ها متوجه ما نشده و دین ما در معرض تهدید قرار نگیرد.

وی عدم شناخت صحیح دین را از آسیب های دیگر دینداری دانست و ادامه داد: جهل و شناخت ناقص از دین انسان را دیندار نمی کند، برخی دین را در مباحث مادی منحصر می دانند و توجهی به جنبه اخروی ندارند، برخی نیز تنها به بعد اخروی توجه می کنند و نمی دانند دین برای دنیای انسان هم برنامه دارد.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: انقلابی با این عظمت در ایران اسلامی به وجود آمده که نتیجه سرمایه گذاری انبیا و اولیای الهی و پاکان و خوبان بوده اما کسانی که دینداری ناقص دارند تحت تأثیر افراد و تفکراتی قرار می گیرند و به چیزی که پایبند باشند نیستند و به گونه ای دیگر رفتار می کنند.

وی عدم استقلال فکری و تبعیت کورکورانه از دیگران را از دیگر آسیب های این مسیر دانست و عنوان کرد: کسانی به ظاهر دیندار هستند اما تقلید کورکورانه می کنند، در اسلام تقلید و تبعیت غیر متخصص از متخصص داریم اما اگر انسان به شخصیت زدگی مبتلا شود دین او آسیب می بیند.

امام جمعه قم از برداشت های نادرست از دین به عنوان یکی دیگر از آسیب های دینداری نام برد و خاطرنشان کرد: برخی به دلیل منافع و انگیزه های شخصی دین را وارونه تفسیر کرده و خود و پیروان خود را دچار مشکل می کنند، این افراد اسلام و آیات را تفسیر به رأی می کنند و برداشت های خود را ارائه می دهند که واقعیت ندارد.

وی اضافه کرد: گاهی عده ای در جامعه بر اساس برداشت نادرست یک فرد راهی را انتخاب می کنند که از دین و دینداری فاصله دارد، باید تبیین صحیح از اسلام داشته باشیم و تا زمانی که آگاهی نداریم نباید مسائل اسلام را در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی و ... تفسیر کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به عزاداری های ملت ایران در شرایط کرونا گفت: امسال همه از پیاده روی اربعین محروم ماندیم اما مردم دست از عزاداری برنداشتند و ایران اسلامی را تبدیل به حسینیه کردند، از صداوسیما و افراد و فضاهایی که به این مسأله پرداختند تشکر می کنیم، فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است و باید از فرصت های آن نهایت استفاده را انجام داد.

وی با تسلیت 28 صفر سالروز رحلت رسول گرامی اسلام(ص) افزود: پیامبر(ص) در طول 23 سال رسالت خود در همه میدان ها در سخت ترین شرایط مأموریت الهی خود را پیگیری می کرد. حضرت در روایتی فرمودند فرزندان خود را با محبت و عشق به پیامبر و اهل بیت(ع) و تلاوت قرآن تربیت کنید.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تسلیت شهادت امام حسن(ع) اظهار داشت: اگر امام مجتبی(ع) با معاویه از سر ناچاری وارد صلح می شوند نباید تفسیر نادرست داشته باشیم چراکه صلح ایشان زمینه ساز قیام امام حسین(ع) بوده است.

وی همچنین سالروز شهادت امام رضا(ع) را تسلیت گفت و ادامه داد: مأمون برای از بین بردن حرکت انقلابی اهل بیت(ع)، امام رضا(ع) را به طوس آورد اما حضرت از این فرصت هم برای تبیین و ترویج اسلام ناب استفاده و با مناظره های خود دشمنان را منکوب کردند.

امام جمعه قم با اشاره به مشکلات امروز مردم ابراز داشت: یکی از مشکلات جدی مردم بیماری کرونا است و متأسفانه این روزها شاهد از دنیا رفتن عده ای زیادی از هموطنان هستیم و باید سعی در کنترل این وضعیت داشته باشیم.

وی با بیان این که سختی در معیشت، گرانی و گران فروشی مشکل جدی جامعه است، عنوان کرد: مسؤولان چاره ای بیاندیشید، چرا هیچکس حاضر نیست مسؤولیت مشکلات را بپذیرد؟ این که ارز پول ملی روز به روز سقوط می کند مسؤولان مربوطه باید پاسخگو باشند، باید جلوی فساد گرفته شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به انتخابات پیش روی آمریکا خاطرنشان کرد: شاید عده ای دلخوش کنند که اگر کسی رأی بیاورد چنین و چنان می شود اما آن ها با ماهیت و هویت انقلاب اسلامی مشکل دارند و ما باید به خود و ظرفیت های داخلی متکی باشیم تا بر مشکلات فائق آییم./998/پ201/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
برای دفاع از ولایت باید ایستاد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
ایت الله کعبی : اقای رئیس جمهور باتحریف حقایق تاریخی دوران امام حسن علیه السلام وتطبیق اشتباه ان بر شرایط امروز ملت ایران؛ دنبال چیست؟ ملت مقاوم وباعزت واقتدارایران درمقابله با تهدید وتضلیل وتوهین اراذل امریکایی پیروز می شوند.
1
0
حزب الله
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
سلام
ضمن تشکر از موضع گیری مناسب آیت الله حسینی بوشهری
ما مقلدین از مراجع معظم تقلید توقع و انتظار موضع گیری بموقع و صریح درخصوص این موضوع مهم که دیانت مردم را نشانه گرفته است داریم پس مراجع محترم می می خواهند جلوی تحریف دین و دیانت مردم را که از مهمات و وظایف اصلی و تعیینی است بگیرند
امیدوارم که مراجع محترم تقلید امید ما مقلدین را در حمایت قاطع از دین مبین اسلام و جایگاه ولایت که ستون این خیمه است ناامید نکنند
1
0
Hashmi
Singapore
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۳
چین 13 میلیون بشکه نفت را وارد خواهد کرد . معامله گران ایران باید سهم بزرگی از واردات چین حداقل 3 میلیون بشکه دریافت کنند . هوشمندانه, بازرگانان ایرانی از وب سایت بهره مند alibaba.com چینی به دانستن همه معامله گران چین
1
0