۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۶۶۳۱۵

پاسخ امام جمعه نسیم‌شهر به سخنان رییس جمهور پیرامون صلح با دشمن

پاسخ امام جمعه نسیم‌شهر به سخنان رییس جمهور پیرامون صلح با دشمن
امام جمعه نسیم شهر گفت: در شرایط امام حسن(ع) نیستیم که مجبور به صلح شویم و کسی که مدعی دینداری است، چطور می‌تواند ادعا کند که امام حسین(ع) به ما درس مذاکره داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه نسیم شهر تهران در ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» با اشاره به صلح امام حسن(ع) اظهار داشت: برخی از افراد می گویند همان طور که امام حسن(ع) صلح کرد تا معاویه را معرفی کند، ما نیز با دشمنان صلح کنیم؛ آیا ما دشمنان خود را نمی شناسیم و باید صلح کنیم تا آمریکا و مستکبرین عالم و کسانی که دستور شهادت سردار سلیمانی را دادند، به مردم بشناسانیم؟

وی با اشاره به وجود جنگ علیه ایران در همه زمان ها گفت: جنگ هایی را تجربه کردیم و الآن هم در معرض جنگ هایی هستیم؛ یکی از جنگ ها، جنگ سخت بود که سلاح و دشمن آشکار بود و صدها هزار جان پاک را تقدیم کردیم و آمریکایی، بعثی ها و منافقین به صورت مسلح رو به روی ما بودند.

امام جمعه نسیم شهر با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: جنگ بعدی، جنگ در میدان سیاست بوده که دشمن آشکار اما سلاحش مخفی است؛ همان‌طور که مقام معظم رهبری در وصف این دشمنان فرمودند دست های چدنی و دستکش مخملی دارند.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: جنگ دیگر دشمنان علیه ما، جنگ نرم بوده و ادوات و سلاح آشکار است اما دشمن مخفی بوده و به ظاهر ایرانی اما در واقع دشمن ایران است و این تهاجم فرهنگی مثل موریانه از درون تهی می کند.

وی به تلاش دشمنان مبنی بر ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: جنگ بعدی، جنگ زیر سؤال بودن نوع حکومت و حکمرانی است که هم سلاح و هم دشمن پنهان هستند و دشمنان ما در مسائلی همچون سیری و گرسنگی افراد، فاصله طبقاتی، عوض شدن جای خادم و مخدوم، عدم تبعیت برخی از مسؤولان از مقام معظم رهبری و تجمل گرایی خیلی مانور می دهند و می خواهد کارایی و کاربردی بودن نظام و حکومت اسلامی ما را زیر سؤال ببرد.

امام جمعه نسیم شهر ضمن بیان توصیه ای به مسؤولان تصریح کرد: در این شرایط، بایستی مردم و جوانان با روحیه مطالبه گری درخواست کنند که دین، مذهب، امام راحل و شهدا از ما چه می خواهند؛ در روایت می خوانیم که مردم در دین ملوک‌شان هستند؛ کسانی که مسؤول هستند و از منافع و منابع کشور استفاده می کنند، باید بیشترین رعایت را داشته باشند.

وی افزود: ما در شرایط امام حسن(ع) نیستیم که مجبور به صلح شویم تا مردم دشمنان را بشناسند؛ کسی که مدعی دینداری است، چطور می تواند ادعا کند که امام حسین(ع) به ما درس مذاکره داد و ما در زمانی مثل زمان امام حسن(ع) واقع شده ایم و این فرد از هر لائیکی از مذهب فاصله گرفته تر است.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید خطر تحریف دین، مذهب، مکتب ائمه معصومین(ع)، قرآن و عصمت امامان(ع) را باید از بین ببریم.

وی با بیان این که نظارت بر بازار بیش تر شود، گفت: چطور می توانیم به فردی که می گوید می توان از امام معصوم(ع) انتقاد کرد و زیر سؤال برد، اعتماد کنیم؛ مردم سختی و گرانی ها را تحمل می کنند، اما روی سخنم با مسؤولان است که نظارت باید بیشتر شود و تخصیص منابع عادلانه صورت بگیرد و مبادا مردم احساس کنند که ویژه خواری صورت می گیرد و قداست زدایی شود و راه انقلاب مورد لطمه قرار بگیرد؛ وعده خداوند پیروزی و نصرت برای کسانی است که دین او را یاری می کنند./822/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
مشخصه مهم حکومت نبوی اقتدار و عزت است جامعه اسلامی نباید توسری‌خور و وابسته و دنباله روی شرق و غرب باشند.
0
0