۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۶۶۶۳۴۹
استاد حوزه علمیه قم:

برای توجیه عملکرد غلط خود تاریخ اسلام را تحریف نکنید

برای توجیه عملکرد غلط خود تاریخ اسلام را تحریف نکنید
حجت الاسلام لیالی با انتقاد از سخنان روحانی گفت: آقای روحانی در اطراف شما نیرو‌های خسته و پشیمان وجود دارد که برای توجیه عملکرد خود به تحریف تاریخ روی آورده اید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی لیالی، استاد حوزه علمیه قم، امروز در منبر مجازی خود، بر ضرورت ارائه تحلیل های درست از تاریخ صدر اسلام و تاریخ امامان تأکید کرد و گفت: خطر تحریف تاریخ صدر اسلام و سیره امام در حال روی دادن است.

حجت الاسلام لیالی بیان کرد: باید تحلیل صحیحی از تحولات تاریخ اسلام و امامت و ولایت و صلح امام حسن(ع) و قیام امام حسین(ع) توسط کارشناسان تاریخ اسلام ارائه شود.

وی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور درباره صلح امام حسن مجتبی(ع) گفت: کتاب ها و پژوهش های تاریخی درستی از ماهیت واقعه صلح امام حسن(ع) به نگارش در آمده است که بهترین آنها کتاب صلح الحسن نوشته شیخ راضی آل‌یاسین و ترجمه رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام لیالی با بیان اینکه در زمان رسول گرامی اسلام و امام علی(ع) و امام حسن(ع) واقعه صلح و پیمان نامه روی داده است، گفت: ماهیت این عهدنامه ها با هم متفاوت است و باید تحلیل درستی از آنها صورت گیرد؛ زیرا که صلح حدیبیه که در صدر اسلام اتفاق افتاد، این صلح به انتخاب پیامبر اسلام(ص) بود و ایشان نقش اصلی در این اتفاق را ایفا می‌کرد؛ اما صلح امام علی(ع) و امام حسن(ع) با معاویه به سبب اجبار یاران آنها بود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ابراز داشت: امام علی(ع) در روزهای پایانی جنگ و امام حسن(ع) نیز در اوج جنگ و به سبب خیانت، درماندگی و پیشمانی یاران خود مجبور صلح با معاویه شدند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی تطبیق غیر منطقی تاریخ صدر اسلام با اتفاقات امروز جامعه ارائه می دهند، گفت: این سخنی غلطی است که بیان می شود که همان گونه که اوضاع جامعه امام حسن(ع) به گونه ای بود که ایشان مجبور به صلح شد، ایران نیز مجبور به مذاکره و معاهده با استکبار جهانی به ویژه  آمریکا است.

حجت الاسلام لیالی بیان کرد: نظام اسلامی ایران پس از ۴۰ سال دارای نیروهای انقلابی داخلی بوده و از حمایت جریان‌های مقاومت منطقه‌ای برخودار است.

وی با بیان اینکه تحریف تاریخ اسلام و آدرس غلط دادن به دشمنان و مردم برای توجیه مذاکرات و برجام امری غلط و اشتباه است، افزود: امروز مردم ایران حامی مقاومت اسلامی هستند و مردم از مدیریت رییس جمهور و دولتمردان به سبب وضع بد اقتصادی خسته شدند.

کارشناس تاریخ اسلام با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند که ترسوها سخن از عقلانیت نگویند، ما نیز می گوییم که ترسوها به تحریف تاریخ اسلام و صلح امام حسن(ع) نپردازند.

وی با هشدار به اینکه امروز تحلیل‌های تاریخی، سیاسی و معرفتی نادرستی در جامعه انجام می‌شود، گفت: باید تحلیل‌ها و تطبیق‌های تاریخی را کارشناسان تاریخ بررسی کنند؛ نه اینکه برخی به خاطر توجیه عملکردهای غلط خود به تحریف تاریخ اسلام روی بیاورند.

حجت الاسلام لیالی بیان کرد: رهبر انقلاب در رهنمودی فرمودند که اگر شرایط و اتفاقی برای نظام روی دهد دیگر صلح امام حسن(ع) روی نخواهد داد بلکه قیام امام حسین(ع) اتفاق خواهد افتاد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه اظهار کرد: آقای روحانی، شما و هیأت دولت شما، مسؤول به وجود آمدن این وضعیت بد معیشتی مردم و شرایط اقتصادی امروز هستید؛ آقای روحانی در اطراف شما نیروهای خسته و پشیمان وجود دارد که برای توجیه عملکرد بد خود به تحریف و انحراف تاریخ روی آورده اید و صلح امام حسن(ع) نیز در نتیجه یاران پشیمان، خسته و درمانده روی داده است.

حجت الاسلام لیالی ابزار داشت: امروز نظام اسلامی ایران شاهد رویش ها، تقویت نیروهای انقلابی و پای کار است و با وجود این نیروهای انقلابی، دیگر اتفاقی همچون صلح امام حسن(ع) و برجام روی نخواهد داد؛ بلکه مقاومت اسلامی در برابر استکبار جهانی صورت خواهد گرفت./998/پ202/ق

ارسال نظرات