۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۶۶۳۶۵
تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی:

امام رضا عاشورای علمی و فرهنگی برپا کردند

امام رضا عاشورای علمی و فرهنگی برپا کردند
تهران - حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه امام رضا(ع) برپا کننده عاشورای علمی و فرهنگی بودند، گفت: تبعیت از ولایت تنها راه عبور از مشکلات کنونی است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی(ره)، شب گذشته در مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره) گفت: امام رضا(ع) عالم آل محمد هستند.

وی افزود: دوران امامت امام رضا(ع) بدترین شرایط فکری و سیاسی بود، در همین زمان بسیاری از فرقه ها و جریان ها به اسم اهل بیت(ع) علیه ولایت فعالیت می کردند از این رو حضرت را غریب الغربا می نامند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه عنوان کرد: در همین دوران برخی جریان های علوی بدون توجه به نظر و تایید امام رضا(ع) قیام می کردند، حتی برخی برادران به حضرت حسادت می ورزیدند و همچنین بسیاری از وکلای امام موسی بن کاظم(ع) ایشان را تنها گذاشته بودند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره) به اقدامات جریان انحرافی خوارج در دوران امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: جریان انحرافی خوارج حضرت را تا حد کفر می دانستند و علیه ایشان توطئه می کردند؛ نحله ها، جریان ها و حملات مختلفی در دوران امام رضا(ع) به وجود آمد و حضرت را در سختی فراوان قرار داد.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) در همین دوران سخت و دشوار اقدام به راه اندازی نهضت فرهنگی، علمی و نخبه پروری ناب کردند؛ به برکت اقدامی که حضرت انجام دادند دیگر برای امام جواد(ع) مشکلی به وجود نیامد و مردم به جایگاه ولایت پی برده بودند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) با بیان اینکه امام رضا(ع) برپا کننده عاشورای علمی و فرهنگی بودند، گفت: تعالی جایگاه قرآن کریم و اهل بیت(ع) یکی از اقداماتی بود که حضرت انجام دادند چیزی که امروز نیز نیاز است، حضرت زیر ساخت های مبانی توحیدی، اعتقادی و ولایی اهل بیت(ع) را برای مردم تبیین کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: توسعه علوم و ارتقای فضای علمی در جامعه اسلامی یکی از اقداماتی بود که حضرت انجام دادند، قریب به 300 شاگرد نخبه در محضر ایشان کسب علم می کردند.

وی افزود: می طلبد امروز نیروهای انقلابی با توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع) بر اساس عقلانیت تلاش کنند و پیرو ولایت باشند در این صورت هرگز گرفتار بن بست نمی شوند، حتی اگر دشمنان بخواهند از بدترین راه‌ها مانند تحریم اقتصادی به جامعه اسلامی ضربه بزنند راه به جایی نخواهند برد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
صلوات خاصه امام رضا علیه السلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏
0
0