۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۶۶۳۷۳
حجت الاسلام تقی پور:

دل بستن به انتخابات آمریکا، غیر عقلانی و اشتباهی استراتژیک است

دل بستن به انتخابات آمریکا، غیر عقلانی و اشتباهی استراتژیک است
مازندران - امام جمعه رامسر با تأکید براین که مسؤولان از نگاه به غرب به شدت پرهیز کنند، گفت: دل بستن به انتخابات آمریکا، غیر عقلانی و اشتباهی استراتژیک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام حسین تقی پور، امام جمعه رامسر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و انقلابی این شهرستان با تأکید بر نگاه عقلانی نسبت به مسائل کشور، گفت: باید دقت کنیم دشمن دستگاه محاسباتی ما را تغییر نداده و در فکر، ذهن و نیروهای ما تغییر محاسباتی ندهد.

وی با تأکید براین که عده ای عقلانیت را در شعار دموکراسی مبارزه با استبداد داخلی می‌دانند، افزود: این افراد وقتی به سیاست خارجی می رسند می‌گویند نباید با آمریکا مبارزه کنیم چون نابود می شویم و از توان موشک و فناوری هسته ای بگذریم.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که متأسفانه برخی جریان ها در تلاش هستند به مردم القاء کنند عقلانیت در شرایط فعلی یعنی مذاکره با آمریکا و غرب، خاطرنشان کرد: این در حالی است که وضعیت امروز کشور محصول مذاکره با آمریکا و سایر کشورهای اروپایی است.

امام جمعه رامسر با اشاره به این که بر مبنای دیدگاه مقام معظم رهبری، تقویت قدرت دفاعی، تولید داخلی، مبارزه با ظلم و فساد از شاخه های عقلانیت است، تصریح کرد: کار جهادی، عدالت خواهی، مطالبه گری از دستگاه ها، نهادها و اشخاص مسؤول و داشتن طهارت اقتصادی عقلانیت است.

مسؤول مدرسه علمیه رامسر با بیان این که باید روی پای خود بایستیم و با نگاه به قدرت درون و نیروهای داخلی با فساد مبارزه کنیم، خاطرنشان کرد: در عرصه بیرونی نیز باید قدرت دفاعی خود را به نمایش بگذاریم تا بازدارندگی ایجاد کنیم.

وی با تأکید براین که تقویت توان نظامی و دفاعی کشور یک مسأله عقلی است، تصریح کرد: نباید این گونه مسائل راهبردی و عقلانی در مسائل جناحی و سیاسی دستخوش تغییرات شود.

امام جمعه رامسر همچنین به تصویب بیست دقیقه ای برجام در مجلس گذشته اشاره کرد و با بیان این که تصویب چنین سند مهم و راهبردی در چنین زمان کوتاهی با عقلانیت ناسازگار است، خاطرنشان کرد: متأسفانه همین سند که محدودیت های بسیاری را برای کشورمان ایجاد کرد، دستاوردی برای ملت ایران جز تشدید تحریم ها نداشته است.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که یک اصل مهم را باید همه مسؤولان ما بپذیرند که آن دشمنی آمریکا و اروپا با ملت ایران است، تصریح کرد: غرب به سرکردگی آمریکا و همراهی اروپا هیچ گاه به دنبال تأمین منافع ملت ایران نبوده و نخواهد بود و این مسأله در جریان مذاکرات برجامی به وضوح روشن شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند علاج مشکلات کشور تکیه بر توان داخلی است، خاطرنشان کرد: با دل بستن به انتخابات آمریکا مشکلی از ملت ما رفع نخواهد شد.

امام جمعه رامسر با تأکید براین که مسؤولان از نگاه به غرب به شدت پرهیز کنند، بیان داشت: این که عده ای همچنان به انتخابات آمریکا دل بسته اند اشتباهی استراتژی و غیر عقلانی است./950//202/خ

ارسال نظرات