۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۶۶۴۶۰
بیانیه اتحادیه میهنی خطاب به حزب دموکرات:

رخدادهای کرکوک در نتیجه پیش‌بینی‌های اشتباه شما روی داد

رخدادهای کرکوک در نتیجه پیش‌بینی‌های اشتباه شما روی داد
دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان با صدور بیانیه‌ای به اتهامات حزب دموکرات درباره رخدادهای 16 اکتبر سال 2017 میلادی شهر کرکوک واکنش نشان داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان با صدور بیانیه‌ای شدید اللحن به اتهامات حزب دموکرات درباره رخدادهای 16 اکتبر سال 2017 میلادی شهر کرکوک واکنش نشان داد.

در بیانیه دفتر اتحادیه میهنی کردستان آمده است، رخدادهای 16 اکتبر کرکوک در نتیجه سلسله پیش‌بینی‌های اشتباه و تصمیمات سیاسی و راهبردهای نسنجیده و ناشیانه در برگزاری همه‌پرسی روی داد که نتایج فاجعه‌باری بر ملت‌مان به دنبال داشت و موجب حرکت قهقهرایی مطالبات برحق اقلیم کردستان شد و آشوب و خسارت داخلی را به ارمغان آورد.

در ادامه این بیانیه آمده است، اتحادیه میهنی به روشنی افکار عمومی و گروه‌های سیاسی را نسبت به انجام چنین اشتباهی و خطرات نسنجیده این همه پرسی بر کردستان عراق در شرایط نامناسب آن زمان هشدار داد اما برخی افراد و طرف‌های بی مبالات که این اقدام را به صورت فردی انجام دادند به نصیحت‌های افراد مخلص و وفادار و کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی گوش ندادند و نیمی از اراضی اقلیم کردستان و همه دستاوردای ملت کُرد را در دو راهی دشوار قرار دادند و اگر هشیاری و درایت فرماندهان میدانی اتحادیه میهنی کردستان نبود، کرکوک به سمت ویرانی می رفت و مردم این شهر زیان بسیاری متحمل می شدند.

اتحادیه میهنی افزوده است، نیروهای تیپ 70 اتحادیه میهنی با توجه به تصمیم ناگهانی و امکان رویارویی با نیروهای عراقی، توانستند خلا مهلکی که در صفوف نیروهای ائتلاف پیشمرگه در مناطق مورد مناقشه شکل گرفته بود، را پر کنند اما دیگر نیروها که وابسته به اتحادیه میهنی نبودند، بدون اطلاع‌رسانی به این حزب میدان را خالی و از سنگرهای خود عقب‌نشینی کردند و نیروهای تیپ 70 و فرماندهان اتحادیه میهنی را در برابر نیروهای دشمن تنها گذاشتند لذا این حزب طی تصمیم‌گیری با این وضعیت نامردانه تعامل کرده و دستاوردهای خود را قربانی کردند تا دستاوردهای عمومی ملت کُردستان حفظ شود و کرکوک آباد باقی بماند و زندگی و مایملک اهالی این شهر در آتش جنگی نامطلوب نسوزد، جنگی که نه اقلیم کردستان و نه پارلمان و نه هیچ نهاد دیگری در اقلیم نتوانسته‌اند تا به امروز تصمیمی در جلوگیری از وقوع آن در برابر ارتش عراق اتخاذ کند.

در پایان این بیانیه آمده است، گفتمان گمراه‌کنندگان تاریخ، دائمی نیست و بر آگاهی قربانیان اتحادیه میهنی در 16 اکتبر تاثیرگذار نخواهد بود و روزی تاریخ به شکلی عادلانه دو موضع مختلف رهبران همه‌پرسی و دفاع نیروهای پیشمرگه اتحادیه میهنی از اراضی کردستان را ثبت خواهد کرد و آن روز، ارواح شهدای در آرامش قرار خواهند گرفت. ننگ بر گمراه‌کنندگان و کسانی که تاریخ‌شان پر از اشتباهات و امتیازدهی هاست.

«مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر اقلیم کردستان پیشتر در بیانیه‌ای کوتاه تصریح کرده بود: «وضعیت غیرعادی که که کرکوک در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است، در نتیجه خیانت میهن‌فروشان به وجود آمده است و اوضاع کنونی کرکوک و مناطق مورد مناقشه مورد پذیرش ما نیست.»

بارزانی در پایان اظهار داشت: «ما به هیج وجه این زخم ناشی از خیانت را فراموش نخواهیم کرد اما زخم بزرگتر از خیانت آن است که ملت خائنان را هنوز مجازات نکرده است.»
ارسال نظرات