۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۶۶۶۵۳۴
حجت الاسلام رسایی مطرح کرد؛

فشار اقتصادی دولت برای باز شدن باب مذاکره با آمریکا

فشار اقتصادی دولت برای باز شدن باب مذاکره با آمریکا
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه کمر مردم زیر بار گرانی‌ها و فشار‌های معیشتی در حال شکستن است، گفت: مشکل برخی "واشنگتن دی سی" نیست، "واشنگتن دوستی" است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید رسایی کارشناس مسائل سیاسی امشب در همایش بزرگ «استیضاح روحانی؛ حق ملت، تکلیف مجلس» با بیان اینکه در طول 41 سال گذشته تا این اندازه میان مردم، نخبگان و گروه های مختلف در رابطه با استیضاح اجماع وجود نداشته است، گفت: امروز مردم از صبح که بیدار می شوند آرزو می کنند تا آقای روحانی تا شب از ریاست جمهوری کنار رفته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز آقای رییس جمهور کفایت سیاسی و کارآمدی لازم را ندارد، ادامه داد: رییس جمهور باید همواره به دنبال استقلال کشور بوده و میان بود و نبودش تفاوتی وجود داشته باشد، این در حالی است که بودن آقای روحانی از نبودنش ضرر بیشتری دارد.

حجت الاسلام رسایی بیان کرد: مردم رییس جمهوری می خواهند که درد اقشار مختلف کشور را بداند، نه این که در دفترش بنشیند و هیچکدام از دردها و مشکلات مردم را درک نکند؛ برخی می گفتند اگر آقای رئیسی رییس جمهور شود، دلار به 5 و 8 هزار تومان می رسد، اما امروز دلار به 30 هزار تومان و سکه به 16 میلیون رسیده است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی های افسار گسیخته در کشور اظهار کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات کشور ربطی به تحریم ها ندارد، بلکه آقایان دولتمردان در ایجاد این مشکلات تعمد دارند و هیچ تلاشی هم برای رفع آنها انجام نمی دهند.

وی با بیان اینکه امروز صدای شکسته شدن استخوان های مردم بخاطر فشارهای معیشتی و اقتصادی شنیده می شود، عنوان کرد: امروز جای تعجب دارد که برخی از مسؤولان این صدا را نمی شوند و کاری برای مردم انجام نمی دهند؛ امروز باید دانست که مشکل «واشنگتن دی سی» نیست، بلکه واشنگتن دوستی است.

حجت الاسلام رسایی با اشاره به اینکه امروز دولتمردان ما دلباخته غرب هستند و نگاهی به کشورهای دوست و همسایه ندارند، ابراز داشت: دولتمردان ما در این وضعیت نابسامان اقتصادی دست روی دست گذاشته و کاری نمی کنند؛ امروز کمر مردم زیر بار مشکلات در حال شکستن بوده و رییس جمهور همه جلسات خود را تعطیل کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی به سفرهای مشکوک روحانی به انگلیس که برخی از آنها بدون ویزا صورت گرفته است، اشاره و تأکید کرد: امروز رییس جمهور ما درباره دلار 30 هزار تومانی و رکود و تورم صحبت نمی کند، اما به روابط عمومی ستاد ملی مبارزه با کرونا تبدیل شده و جرایم ماسک نزدن را اعلام می کند! دولتمردان و رییس دولت زانوی خود را روی گلوی مردم گذاشته اند تا فضا را ملتهب ساخته و برای مذاکره با آمریکا زمینه سازی کند؛ روحانی بی تدبیر نیست، بلکه با تدابیر خود به مردم فشار می آورد تا باب مذاکره با غرب را باز کند.

وی با بیان اینکه دولت روحانی، دولتی بیکار و پرخرج است، اضافه کرد: امروز با کسانی که هفت سال کشور را معطل برجام کرده اند مواجه هستیم که می خواهند مسؤولیت ناکارآمدی های خود را گردن رهبری و انقلاب بیاندازند و تنها راه حل این معضل، برداشتن زانوی دولت روحانی از گلوی مردم به وسیله استیضاح است.

حجت الاسلام رسایی با اشاره به اینکه برخی استیضاح را خلاف منویات رهبری می دانند، گفت: در خصوص موضوع استیضاح حسن روحانی، اساسا نباید توقع داشت که رهبر انقلاب اعلام موضع کنند، زیرا سیره امامین انقلاب همواره حمایت از رؤسای جمهوری بوده که قانونا در این جایگاه هستند؛ طبعا ایشان در مواقع لازم، تذکرات خود به رییس جمهور را به صورت علنی یا خصوصی خواهند داد اما تصور اینکه امام و رهبر جامعه به صورت خصوصی به بخشی از نظام یعنی مجلس فرمان بدهند که برای تغییر بخش دیگر یعنی دولت اقدام کند، بر خلاف عقل اداری و مدیریتی است.

وی با بیان اینکه امروز پروپاگاندای رسانه ای دست رسانه های همسوی دولت است، عنوان کرد: دولت می خواهد تا سال 1400 مجلس را ناکارآمد جلوه دهند و تاکنون نیز در کار خود موفق بوده اند تا از این طریق آبرویی برای خود کسب کرده و در انتخابات آینده برای طیف خود رأی جمع کند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دولت روحانی به استکبارستیزی، آرمان های امام راحل و خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب پایبند نیست، تصریح کرد: از چنین دولتی نمی توان انتظار پایبند بودن به مصوبات مجلس شورای اسلامی را داشت؛ امروز برخی دلار را به 40 هزار تومان می رسانند تا بایدن که روی کار آمد آن را به 21 هزار تومان برسانند و به رهبری و نظام برای مذاکره فشار بیاورند.

حجت الاسلام رسایی همچنین با تأکید بر اینکه امروز حوزه های علمیه باید جلوی جریان تحریف را بگیرد، ابراز کرد: برخی گروه ها و جریان های سیاسی چرا سکوت کرده اند؟ در زمان رأی جمع کردن به میدان آمده بودند، اما هم اکنون که مردم در فشار هستند، چرا جلسه برگزار نمی کنند؟/841/پ202/ق

ارسال نظرات