۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۶۶۵۳۸
آیت الله توکل در گفت‌وگو با رسا:

عده‌ای با شعار‌های بی مغز در صدد تخریب حوزه هستند

عده‌ای با شعار‌های بی مغز در صدد تخریب حوزه هستند
نماینده مجلس خبرگان با بیان این که بسیاری از شعار‌هایی که به حوزه نسبت داده می‌شود هیچ ارتباطی به حوزه ندارد، گفت: عده‌ای با شعار‌های بی مغز در صدد تخریب حوزه هستند.

آیت الله سید عبدالرحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به وجود جریان سکولار در حوزه اظهار داشت: این که برخی می گویند حوزه نباید کاری به مسائل نظام داشته باشد، حرفی سست و بی پایه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر خلاف حرف عده ای است که دم از جدایی دین از سیاست می زنند، تصریح کرد: پیامبر(ص) وقتی که به مدینه هجرت کردند، حکومت تشکیل دادند و حضرت علی(ع) در کوفه عزل و نصب می کردند؛ بسیاری از امور کشور اعم از حدود، قصاص، قضا، عزل و نصب ها به مسائل حکومتی مربوط می شود و این نشان از جدایی ناپذیری دین از سیاست است.

وی افزود: در دوران طاغوت، درس و بحث ها و مباحثات و مطالعات در حوزه بود اما حکومت اسلامی وجود نداشت؛ کسانی که دم از جدایی دین از سیاست می زنند، یا مزدور جای دیگری بوده و یا از اجتماع کاملاً به دور هستند.

آیت الله توکل با اشاره به راه مقابله با جریان سکولار در حوزه اظهار داشت: با مراجعه به تاریخ درمی یابیم که با به وجود آمدن حکومت اسلامی در کشور و روی کارآمدن روحانیت، توانستیم در دنیا سر خود را بالا بیاوریم و از ذلت به عزت دست یابیم؛ قبل از انقلاب، آمریکا بر کشورمان سلطه داشت اما امروز آمریکا بدون ما نمی تواند در منطقه تصمیم گیری کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا استقلال حوزه به معنای جدایی آن از نظام است، افزود: نظام از متن حوزه و حوزه از بطن نظام است و جدایی در این دو وجود ندارد؛ به برکت حوزه و امام امت و رهبر معظم انقلاب، حوزه علمیه سبب ایجاد انقلاب شد و این یعنی دین از سیاست جدا نیست.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با رد ایده جدایی حوزه از سیاست تصریح کرد: اگر کسی بگوید که حوزه از سیاست جداست، حوزه را نشناخته است و سیاست جزو دین ماست.

عده ای با شعارهای بی مغز در صدد تخریب حوزه هستند

وی با بیان این که بسیاری از شعارهایی که به حوزه نسبت داده می شود، هیچ ارتباطی به حوزه ندارد، تصریح کرد: عده ای با شعارهای بی مغز و بی معنای خود در صدد آن هستند که حوزه را خراب کنند.

آیت الله توکل با اشاره به این که حوزه از نظام جدا نیست، افزود: حوزه، انقلابی و همراه امام راحل و رهبر معظم انقلاب و نظام و سیاست است و از این ها جدا نیست و اگر کسی خلاف این سخنان را بگوید، ارتباطی با حوزه علمیه ندارد و خود را به حوزه نسبت داده است./822/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالب آقای علوی این شیوه بیان شما کمال بی انصافی بود با توجه با کلیپ خودتان کجا ایشان از عدم سیاست در اسلام سخن گفت
اما در با اقتصاد اسلامی این که مطلب تازه ی نیست احکام اسلام بخشیش امضایی است و شارع وارد بر عرف است مثل احکام معاملات و اقتصاد
بخشی هم تأسیسی است مثل نماز
حالا مدعیان بخش تأسیسی اقتصاد اسلام را بیان کنند
در ضمن استاد دانشگاه چه ا اطلاعی از نحوه انشا و بیان احکام شریعت دارد که بتواند نظر بدهد که ما اقتصاد اسلامی داریم هرچند که جای بحث و گفتگو برای مخالف این نظر ایشان وجود دارد و می توان محترمانه با ایشان وارده بحث و گفتگو شد تشکر
1
1
ناشناس
|
۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
اشتباه نگرفتی
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
باسلام و درود بر علماء عزیز و بزرگوار مازندران و عموم شیر مردان و زنان فهیم آن سامان که با قدرت در برابر هر گونه تحریف ایستاده اند ضمن قدر دانی و تشکر از این همت والایشان
1
2