۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۶۶۶۲۰
حجت الاسلام والمسلمین اختری:

آیت الله تسخیری مجاهدی نستوه بود

آیت الله تسخیری مجاهدی نستوه بود
تهران - حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: آیت الله تسخیری از علما و شخصیت های استثنائی حوزه های علمیه و از علاقه مندان مکتب اهل بیت(ع) و در یک کلمه مجاهدی نستوه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری رییس شورای مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سه شنبه شب در نشست بازخوانی ابعاد شخصیتی، فکری و عملکردی عالم مجاهد و زبان گویای اسلام مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری که از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به صورت وبینار برگزار شد، گفت: آیت الله تسخیری یکی از علما و شخصیت های استثنائی و برجسته حوزه های علمیه و از علاقه مندان مکتب اهل بیت(ع) و در یک کلمه مجاهدی نستوه بود.

وی افزود: در میان علما شخصیتی چون آیت الله تسخیری بسیار کم یافت می شود آن مرحوم دارای برجستگی خاصی است که کمتر همانند دارد؛ حتی رهبر انقلاب درباره شخصیت آن مرحوم فرمودند: سرو نستوه.

حجت الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: مراد از سرو نستوه بلند قامت، ایستاده و خسته ناپذیر است آیت الله تسخیری تا آخرین لحظات عمر با آن آزار جسمی که داشت اهداف و وظایف خود را دنبال می کرد.

رییس شورای مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه آیت الله تسخیری شخصیتی انقلابی و با اخلاص است، اظهار داشت: ارتباط وی با امام خمینی(ره) به سالها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برمی گردد و از جمله روحانیونی بود که از سال 44 در کنار حضرت امام حضور داشت.

وی به سوابق و اندیشه سیاسی و مبارزاتی آیت الله تسخیری اشاره و عنوان کرد: آن مرحوم از جمله افراد مخلصی بود که از ابتدای انقلاب پای رکاب امام خمینی(ره) حضور داشت و بعد از پیروزی نیز فعالیت خود را در تبلیغات اسلامی و مجامع بین المللی آغاز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: آن مرحوم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی حضور داشت و منعکس کننده فقه و معارف مکتب اهل بیت(ع) و دیدگاه های شیعه در کنفرانس های اسلامی و غیر اسلامی بود و مکتب جعفری را به صورت دقیق در محضر علمای بزرگ مذاهب اسلامی و سایر ادیان بیان می کرد.

رییس شورای مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه آیت الله تسخیری توانمندی بالایی در اغنا و رفع اتهامات از مکتب تشیع داشت، اظهار کرد: آیت الله تسخیری از نظر ارتباط با دیگر کشورها، ادیان، مذاهب و گروه های مختلف از جمله شخصیت های برجسته و بی نظیری بود که کمتر کسی همانند او یافت می شود.

وی درباره نقش آیت الله تسخیری در تقریب مذاهب، گفت: زمانی که آیت الله تسخیری به عنوان دبیر کل مجمع انتخاب شد تحول عمیقی از نظر ارتباطات و تولید فرهنگی در تقریب ایجاد کرد و همچنین تلاش چشمگیری در برگزاری سمینارها و کنفرانس ها داشت./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات