۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۶۶۶۶۷
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا:

نفوذی­‌ها به دنبال سکولار کردن حوزه‌های علمیه هستند

نفوذی­‌ها به دنبال سکولار کردن حوزه‌های علمیه هستند
نماینده خبرگان جدایی حوزه از نظام اسلامی را امری غیر ممکن دانست و نسبت به تلاش نفوذی‌ها برای سکولار کردن حوزه‌های علمیه هشدار داد.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌­وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین رابطه حوزه­‌های علمیه و نظام اسلامی پرداخت و گفت: قشر حوزویان به عنوان شهروند زیر چتر نظام‌ اسلامی زندگی می کنند؛ از این رو آنها وظایف عمومی نسبت نظام اسلامی و حاکمیت دارند.

آیت الله حیدری با اشاره به رابطه ویژه حوزه و نظام اسلامی گفت: از آنجا که نظام ما اسلامی و بر مبنای شرع بنا شده است و رهبری و مرجعیت مردم و ملت به ویژه در اوائل انقلاب بر عهده و روحانیون بوده است؛ از این رو رابطه خاصی میان حوزه های علمیه و نظام اسلامی وجود دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه های علمیه نسبت به سرنوشت و آینده نظام اسلامی مسؤولیت حساسی را برعهده دارند، گفت: باید محققان حوزوی نیازهای فکری نظام از جهات مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بر مبنای شرع و اسلام را به صورت شفاف و فقه پویا بررسی و عرضه کنند تا اینکه این پژوهش ها به عنوان راهکار و راهنمایی در دسترس کارگزاران نظام اسلامی ایران قرار گیرد.

آیت الله حیدری با بیان اینکه ارتباط حوزه با نظام اسلامی به معنای عدم استقلال حوزه و حکومتی شدن حوزه نیست، افزود: تحریف غلطی در موضوع استقلال حوزه به وجود آمده که از آن تلقی جدایی حوزه از نظام اسلامی و مسائل سیاسی شده است.

وی با بیان اینکه هیچ گاه نمی­ توان حکومت و نظام اسلامی را بدون حوزه های علمیه تصور کرد، گفت: برخی نفوذی ­ها به دنبال سکولاریزه کردن حوزه­‌های علمیه هستند؛ اما جدا شدن حوزه های علمیه  ‌از سیاست و نظام اسلامی امری محال و غیر ممکن است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: شعار جدایی دین از سیاست و کنار کشیدن روحانیت از مسائل سیاسی از سوی مراکز استعماری القا شده و جدایی دین‌ و سیاست در جامعه اسلامی غیر ممکن است./998/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
با سلام و درود بر حضرت آیت الله محسن حیدری دامت برکاته وتشکر از معظ م له ، ارادتمندانه با ادب و احترام خدمتشان عرض میکنم :
سخن بر حق و کاملش گفته ای ___ برای خردمند درّ سفته ای __ چراغ هدایت بر افروحته ای ___دهان جهالت متین دو خته ای _
0
0