۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۶۶۶۶۹۱
هیأت حقوقی مسلمانان هند:

تبرئه عاملان تخریب مسجد بابری زیر پاگذاشتن قانون اساسی ھند است

تبرئه عاملان تخریب مسجد بابری زیر پاگذاشتن قانون اساسی ھند است
هیأت حقوقی مسلمانان هند با تشکیل جلسه اضطراری اعلام کرد: نسبت به تبرئه عاملان تخریب مسجد بابری واکنش قانونی جدی خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «مولانا محمد ولی رحمان» دبیر هیات حقوقی مسلمانان هند اعلام کرد: تبرئه عاملان تخریب مسجد بابری که خود به صراحت از نقششان در تخریب این مسجد تاریخی سخن می گویند را هرگز نمی پذیریم.

وی تصریح کرد: تصمیم دادگاه مبنی بر تبرئه افرادی که در تخریب مسجد بابری نقش داشته اند خلاف قانون است و احساسات مسلمانان و اقلیت های مذهبی را جریحه دار می کند.

ولی رحمان اضافه کرد: شواهد بسیاری وجود دارد که این افراد عامدانه و از روی کینه دست به تخریب مسجد بابری زده اند و دادگاه باید طبق قانون در مورد مجازات آنها حکم صادر کند.

دبیر هیات حقوقی مسلمانان گفت: طبق قانون اساسی هند تمام اقلیت های مذهبی از آزادی برخوردارند و باید از اماکن مقدس آنها محافظت شود ولی تخریب مسجد بابری نقض آشکار این قانون بود.

گفتنی است اخیرا دادگاه عالی هند در مورد عاملین تخریب مسجد بابری که حدود 30 سال این مسجد تاریخی را تخریب کرده بودند رای نهایی خود را صادر کرد و در کمال حیرت تمام این افراد را تبرئه کرد.

این در حالی است که برخی از عوامل تخریب مسجد بابری بعدها جزو سیاستمداران بزرگ حزب حاکم هند شدند و حتی پس از تبرئه نیز مصاحبه کرده و رسما اعلام کردند در تخریب مسجد نقش مهمی داشته‌اند./۹۸۸/د102/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
حمایت از مسلمانان هند
0
0