۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۶۶۶۶۹۶

ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم آغاز به کار کرد

ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم آغاز به کار کرد
آیین افتتاحیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم با حضور حجت‌الاسلام آمره مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم کریمه اهل‌بیت(س)، مهدی تاجیک مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم، محمد حسین رضایی دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر و در شبستان حضرت زهرا (س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم که به علت شرایط شیوع ویروس کرونا بدون حضور مدعوین و خبرنگاران برگزار شد پوستر این جشنواره با حضور پدر شهید ایمانی از شهدای مدافع حرم استان قم رونمایی شد.

گفتنی است این جشنواره توسط سازمان بسیج رسانه استان قم و کلیه رسانه ها و مطبوعات استان قم و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، کنگره شهدای استان قم، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم و صداوسیما مرکز قم برگزار می‌شود.

  لزوم توجه ویژه‌ به مقوله "رسانه و زیارت" در جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم

حجت‌الاسلام‌ محسن آمره ظهر امروز در آیین آغاز به کار ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم در شبستان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)، اظهار داشت: خوشبختانه در دوره‌های گذشته برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم آثار بسیار خوبی تولید و از این آثار در عرصه‌های عمومی و نخبگانی جامعه استفاده‌های مطلوبی شده است.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه موضوعات تولیدشده در پنج دوره گذشته جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم موضوعات به‌روزی بوده است، افزود: از متولیان برگزاری جشنواره ششم می‌خواهیم که در این جشنواره، با توجه به شرایط موجود جامعه به دلیل شیوع بیماری کرونا، توجه ویژه‌ای به موضوع "رسانه و زیارت" داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به صحبت‌هایی که با دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم داشته‌ایم، مقرر شد توجه ویژه‌ای به موضوع "رسانه و زیارت" از سوی محققین و اصحاب رسانه شود و این بزرگواران به طرح دیدگاه‌های مختلف در باب این موضوع بپردازند.

حجت‌الاسلام آمره با بیان دیدگاه‌های مختلف موجود در جامعه پیرامون موضوع زیارت با توجه به شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: با طرح این موضوع از سوی اصحاب رسانه و جامعه نخبگانی استان قم می‌توان به یک سری نظریات مناسبی دست‌یافت و به خروجی خوبی در این بخش رسید.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم کریمه اهل‌بیت(س) سپس به برگزاری آیین افتتاحیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم در حرم حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: انشاء الله به برکت برگزاری آیین افتتاحیه در این مکان مقدس، شاهد آثار خوبی در جهت نشر معارف اهل‌بیتی(ع) و آگاهی بخشی جامعه نسبت به معارف اهل‌بیت(ع) در جشنواره ششم باشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که جشنواره ششم به نحو احسن برگزار و این جشنواره، منجر به تولید آثاری در جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران و آگاهی بخشی به همشهریان عزیز قمی شود.

 تشویق اهالی رسانه برای پرداختن به موضوعات انقلاب از اهداف جشنواره ابوذر قم است

مهدی تاجیک ظهر امروز در آیین آغاز به کار ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم در شبستان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)، اظهار داشت: جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم چندین سال پیاپی است که در سطح استان برگزار می‌شود و برگزیدگان این جشنواره  بعد از مرحله  استانی به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم با بیان اینکه در ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم سعی شده به مسائل و موضوعات بومی استان پرداخته شود، افزود: جا دارد از مشارکت‌کنندگان این جشنواره به‌ویژه دبیر ستاد کنگره شهدای استان قم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، رئیس سازمان صمت و مدیرکل صداوسیمای مرکز استان قم قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.

وی بیان کرد: به دبیر ستاد کنگره شهدای استان قم این قول را داده‌ایم که خبرنگاران استان امسال نیز همچون سنوات گذشته، تولیدات خوبی در بخش شهدای استان داشته باشندو بخشی از تولیدات ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم به شهدا اختصاص داشته باشد.

تاجیک ضمن قدردانی از زحمات تمامی نهادها و ارگان‌های درگیر در برگزاری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم گفت: این بزرگواران هم در شورای سیاست‌گذاری و هم در روند برگزاری جشنواره از ما حمایت کرده و از هیچ کوششی در راستای برگزاری هر چه‌بهتر جشنواره دریغ نمی‌کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم ابراز کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهیم که جشنواره بسیج رسانه را جشنواره خود بدانند و با ارسال آثار خود، مشارکت حداکثری در این جشنواره داشته باشند چراکه معتقدیم بسیج بدون حضور اقشار مختلف ازجمله اصحاب رسانه معنایی نخواهد داشت و همین حضور سبب پررنگ‌تر شدن و اعتبار جشنواره ششم خواهد شد.

وی عنوان کرد:در جشنواره ششم علاوه بر اینکه اهداف قبلی همچون شناسایی نخبگان رسانه‌ای  و افرادی که در حوزه پوشش خبری و تولید محتوا مشارکت داشتند دنبال می‌شود، هدف اصلی تشویق و ترغیب این عزیزان در جهت پرداختن به موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی و دغدغه‌های مردمی نیز هست.

 تاجیک خاطرنشان کرد: همچنین رویکرد متفاوت امسال این است که علاوه بر مشارکت حداکثری اصحاب رسانه در جشنواره، کیفی سازی در اثرات تولیدشده نیز اتفاق بیفتد و این مهم را به‌عنوان یک برنامه جنبی در دو ماهی که دوره فراخوان ارسال اثر هست در دستور کار قرار خواهیم داد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم در پایان خاطرنشان کرد: معتقدیم استان قم و اصحاب رسانه این ظرفیت و قابلیت را دارند که الگوی کشور بوده و سرمنشأ خیرات و برکاتی برای جامعه باشند.

 در ششمین جشنواره ابوذر به دنبال تولید محور شدن جشنواره و ارتقای کیفی آثار هستیم

محمدحسین رضایی در آیین آغاز به کار ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم در شبستان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)، اظهار داشت: به حول و قوه الهی در پنج دوره گذشته جشنواره با تلاش متولیان امر در جشنواره، و همه اصحاب رسانه‌ استان قم توانسته‌ایم به جایگاه شایسته ای در بین اهالی رسانه و در سطح استان دست پیدا کنیم.

دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم با بیان اینکه رسیدن به این جایگاه را مرهون تلاش‌های همکاران و اصحاب رسانه استان و بویژه دبیر محترم پنج دوره گذشته جشنواره ابوذر استان قم سید جواد اشرفی است، گفت: در حال حاضر، جشنواره به یکی از اصلی‌ترین رویدادهای رسانه‌ای استان قم تبدیل‌شده است.

وی با بیان مشخص بودن محورهای مختلف جشنواره ششم ابراز کرد: در جشنواره ششم بحث ارتقاء کیفی آثار را در نظر داشتیم و برنامه‌ریزی‌ها برای تولید محور شدن جشنواره انجام شده است.

رضایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه‌ریزی را برگزاری کارگاه های کاربردی در حوزه رسانه برشمرد و اظهار کرد: در صورت فراهم شدن شرایط و عبور از شرایط بحران کرونایی کارگاه‌ها به‌صورت حضوری و با حضور اساتید خبره از سطح کشور برگزار خواهد شد.

دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم به بیان محورهای اصلی این جشنواره پرداخت و عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، تحقق عدالت اجتماعی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، روایت ایثار، جهاد شهدا و رزمندگان استان قم، بحران کرونا و عقلانیت دینی و آسیب‌های اجتماعی و تجربه‌های موفق مقابله با آن موضوعات بخش اصلی جشنواره هستند.

به گفته رضایی قالب‌هایی برای ارسال آثار به جشنواره ششم انتخاب‌شده که این قالب‌ها در حوزه‌های خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر؛ عکس خبری، گزارش تصویری؛ گزارش ویدئویی و عکس نوشت و کاریکاتور می‌شوند که بخش آخر(عکس نوشت و کاریکاتور) به‌عنوان فعالیتی که در فضای مجازی انعکاس دارد در جشنواره ششم اضافه‌شده است.

وی مهلت ارسال آثاربه جشنواره ششم را 30 آذرماه سال 99 اعلام کرد و گفت: آثار ارسالی می‌بایست از دی‌ماه 1398 تا پایان آذرماه 1399 تولید و در فضای رسانه‌ای استان قم منتشرشده باشند./998/د101/ق

ارسال نظرات