۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۶۶۷۲۰
استاندار قم:

تحقق امنیت نیازمند مشارکت مردم و تبدیل آن به سرمایه اجتماعی است

تحقق امنیت نیازمند مشارکت مردم و تبدیل آن به سرمایه اجتماعی است
استاندار قم گفت:مردم نقش بسیاری مهمی در برقراری امنیت دارند و اگر مشارکت و همدلی مردم نباشد نمی‌توان امنیتی پایدار در جامعه برقرار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، بهرام سرمست، امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه نیروی انتظامی نه تنها در تأمین امنیت فیزیکی نقش محوری را دارد گفت: امروز ناجا در کنار مأموریت‌های خود در عرصه دفاع از سلامت مردم هم به میدان آمده و بخوبی این مسئولیت را اجرا کرده است.

استاندار قم با اشاره به ورود مؤثر و فعال نیروهای مسلح و به ویژه ناجا در عرصه مقابله با شیوع کرونا گفت: اگر نیروهای مسلح و پلیس با عزم و اراده جدی وارد میدان نمی‌شدند ما نمی‌توانستیم توفیقات و نتایج خوبی در طرح‌های مختلف مقابله با شیوع کرونا از فاصله گذاری اجتماعی تا کنترل مبادی ورودی خروجی شهرها کسب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در مقابله با شیوع کرونا هر سه موضوع امنیت، سلامت و معیشت را همزمان مورد توجه قرار دادیم گفت: مردم، کادر سلامت، خیرین سلامت هرکدام در بخشی از این موضوعات به خوبی وارد میدان شدند و ناجا در هر سه موضوع نقش مثبت و کارآمدی ایفا کرد که باید از زحمات پرسنل ناجا تقدیر کرد.

سرمست با اشاره به مشکلات و چالش‌های جدی که شیوع کرونا برای کشورهای مختلف به وجود آورده است گفت: بر خلاف بسیاری از کشورها که در کنترل شیوع کرونا دچار مشکل شدند ما با توکل به خدا و هماهنگی بسیار خوب بین دستگاه‌های مختلف توفیقات مهمی به دست آوردیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امنیت در حوزه‌های مختلف بسیار مهم است گفت: امروز علاوه بر برقراری و حفظ امنیت مرزها، جان و مال و حریم خصوصی مردم امنیت روانی مردم نیز بسیار مهم است.

استاندار قم افزود: ما امروز نیازمند پلیسی مقتدر با ایمان، با صلابت و رئوف هستیم که حضورش در هر صحنه‌ای برای مردم امنیت ایجاد کند.

استاندار قم با تاکید بر اینکه پلیس برای موفقیت‌های بیشتر و مستمر در ماموریت‌هایش نیازمند نگرش علمی و حرفه‌ای است گفت: ناجا در کنار توانمند سازی و آموزش و مهارت حرفه‌ای باید بتواند امنیت را به عنوان یک سرمایه اجتماعی در جامعه تبدیل به یک گفتمان کند.

وی افزود: مردم نقش بسیاری مهمی در برقراری امنیت دارند و اگر مشارکت و همدلی مردم نباشد نمی‌توان امنیتی پایدار در جامعه برقرار کرد.

سرمست با تاکید بر اینکه امروز در پیرامون مرزهای ما همه کشورها دچار معضلات امنیتی هستند گفت: این آرامش و امنیت مرهون زحمات نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی و همدلی و همراهی مردم است.

ارسال نظرات