۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۶۶۷۷۲
آیت الله رضازاده:

ترویج سیره ائمه معصومین مهمتر از کلام ایشان است

ترویج سیره ائمه معصومین مهمتر از کلام ایشان است
خراسان رضوی - آیت الله رضازاده با اشاره به حدیثی از حضرت رضا علیه السلام اهمیت ترویج و تبلیغ سیره ائمه معصومین را از تبلیغ کلام ایشان مهمتر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مدیران رادیو زیارت به مناسبت سالگرد آغاز پخش آزمایشی این شبکه با آیت الله رجبعلی رضازاده دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که در بیت آیت الله رجبعلی رضازاده، از استادان خارج فقه و اصول و عضو شورای عالی حوزه، صورت گرفت ابتدا هادی افشار صفوی مدیر این شبکه با تشریح اهداف و ماموریت های رادیو زیارت، به توصیف برخی از برنامه های شبکه پرداخت.

وی ترویج و تیلیغ سیره ائمه معصومین علیهم السلام، معرفت افزایی و همراهی قلوب علاقمندان با اعتاب مقدسه و حرم ائمه معصومین علیهم السلام را بیشترین و مهمترین هدف رادیو زیارت عنوان کرد.

در ادامه آیت الله رضازاده ضمن خیر مقدم به مدیران رادیو زیارت کار رسانه ای به ویژه در حوزه معارف را حائز اهمیت خواند و با ذکر نکاتی اخلاقی و معرفتی، نیاز جامعه امروز را در حوزه اخلاقیات مهم دانست.

استاد سطح عالی حوزه با اشاره به حدیثی از حضرت رضا علیه السلام اهمیت ترویج و تبلیغ سیره ائمه معصومین را از تبلیغ کلام آنها مهمتر دانست و گفت: امام رضا(ع) فرموده اند: فرد مسلمان کامل نمی شود تا زمانی که این ده خصلت را داشته باشد: از اعمال و کردار او امید خیر برود؛ سایر مردم از بدی و شرِ او در امان باشند؛ مقدار کارِ خیر دیگران هر چند اندک باشد را بسیار بشمارد؛ کار نیکو و خیرِ خود را اندک بشمارد؛ هر حاجتی از او خواسته شد، برآورده نماید و ناراحت نشود؛ در طول عمر خویش پیوسته در جست و جوی علم و کسب آن باشد؛ فقر در راه خداوند برای او از توانگری در راه کفر محبوبتر باشد؛ خواری در راه خداوند برایش از رسیدن به عزت از راه ظلم محبوبتر باشد؛ گمنامی را از پرنامی (شهرت) خواهان تر باشد؛ اَحَدی را ننگرد، جز این که بگوید او از من بهتر و پرهیزکارتر است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به آخرین ویژگی این حدیث، تبلیغ این حدیث را راه علاج خیلی از مشکلات دانست و در خاتمه با تشکر از زحمات دست اندرکاران شبکه و برنامه سازان و همکاران این مجموعه آرزوی توفیق کرد./933

جواد رستمی
ارسال نظرات