۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۶۶۷۷۷

تحریم ۵ سازمان و نهاد ایرانی توسط آمریکا

تحریم ۵ سازمان و نهاد ایرانی توسط آمریکا
خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: ۵ سازمان و نهاد ایرانی به سبب دخالت جمهوری اسلامی ایران در انتخابات ایالات متحده آمریکا، به لیست تحریم شدگان افزوده می‌شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ وزارت‌خانه خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: 5 سازمان و نهاد ایرانی به سبب دخالت در انتخابات ایالات متحده آمریکا، به لیست تحریم‌ شدگان افزوده می‌شوند. 
 
در این اطلاعیه آمده است؛ 
5 سازمان و نهاد ایرانی به سبب دخالت در انتخابات ایالات متحده آمریکا تحریم می‌شوند. 
 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی سپاه قدس، مؤسسه بیان‌رسان گستر، رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران و همچنین رسانه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مجازی در لیست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند. 
 
ایجاد اختلاف میان رأی دهندگان، انتشار اطلاعات کذب به صورت آنلاین و اجرای عملیات نفوذ با هدف گمراه کردن رأی دهندگان آمریکایی، دلائل تحریم شدن این 5 سازمان ایرانی بشمار می‌آید. 
 
استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا گفت: مؤسسه بیان‌گستر متعلق به سپاه قدس است. 
 
منوچین تأکید کرد: پرسنل این مؤسسه پیش از انتخابات تلاش می‌کردند با سوء استفاده کردن از مسائل اجتماعی همچون کووید19 و تحقیر شخصیت‌های سیاسی ایالات متحده، بر انتخابات تأثیر بگذارند.
 
وی افزود: مؤسسه بیان‌گستر در تابستان 2020 خود را آماده کرده بود تا یک سری عملیات نفوذ در انتخابات انجام دهد که به صورت مستقیم متوجه مردم ایالات متحده می‌شد.  
 
وزیر خزانه‌داری آمریکا بیان داشت: شبکه‌های اجتماعی آمریکایی، حساب‌ها و پست‌هایی را که تشخیص دادند بخشی از تلاش ایران برای نفوذ در انتخابات هست، مسدود کردند. 

گفتنی است؛ این تحریم‌ها اثر چندانی بر 5 سازمان تحریم‌ شده نخواهد داشت چرا که این 5 سازمان از قبل تحت تحریم‌های گسترده دیگری قرار گرفته‌اند. 

ارسال نظرات