۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۶۶۷۸۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

کرونا باید بدون بازی‌های سیاسی اداره و کنترل شود

کرونا باید بدون بازی‌های سیاسی اداره و کنترل شود
چهارمحال و بختیاری - امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه مردم باید کرونا را جدی بگیرند، گفت: مقابله با کرونا باید با حاکمیت و بدون بازی‌های سیاسی اداره و کنترل شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به حکمت‌های سوره مبارکه اسراء، وفای به عهد را یکی از این حکمت‌ها دانست و افزود: به یقین پیوست اجتماعی جامعه به این امر بستگی دارد؛ اگر وفای به عهد و قول و قرار در جامعه بر اساس یک تعهد به معنای واقعی کلمه باشد، در جامعه اعتماد عمومی نقش می‌گیرد و این امر رشد همه جانبه را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه جامعه‌ای که برای قول و قرار خود ارزش قائل نباشد، فروپاشیده و از هم گسسته است، ابراز کرد: وفای به عهد ارزش ویژه انسانی و اخلاقی است که هم در دنیا و هم در آخرت در مورد آن سؤال می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر اعتماد ملی که سرمایه اجتماعی است از دست برود، هیچ چیزی برای جامعه باقی نخواهد ماند، گفت: هم مسؤولان و هم مردم باید در این راستا احساس وظیفه کنند و نگذارند خدشه‌ای به اعتماد ملی و عمومی وارد شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به ۸ آبان ماه، سالروز شهادت محمدحسین فهمیده اشاره کرد و افزود: متأسفانه امروزه برخی‌ها این حرکت انقلابی را به خاطر فهم نادرست از فرهنگ شهید و شهادت زیر سؤال می‌برند و آن را خودکشی و انتحار می‌دانند در صورتی که همه شهدا به دل دشمن زدند و به استقبال شهادت رفتند تا هدف و مکتب باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین به روز پدافند غیرعامل اشاره و اظهار کرد: پدافند غیرعامل یعنی همه دستگاه‌ها برای مقابله با همه حوادث آماده باشند و این از ضرورت‌های امروز کشور است.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته ناجا به خدمات ارزنده نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: به حق نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در رأس مجموعه‌های خدمات رسان کشور قرار دارد و در خدمت مردم است؛ هر چند در این میان نیز ضعف‌ها و مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

امام جمعه شهرکرد همچنین به شیوع گسترده دوباره ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: مردم باید کرونا را جدی بگیرند و بیش از گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا انتشار آن متوقف شود.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان نیز باید عرصه اجتماعی را برای مردم در شرایط کرونا فراهم کنند، خاطرنشان کرد: توجه دولت به بحث الکترونیک در چنین شرایطی از ضرورت‌ها است؛ موضوع کرونا در شرایط کنونی از اصلی‌ترین امور کشور است که اگر مورد غفلت قرار گیرد، خسارتی جبران ناپذیر به بار خواهد آورد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه مؤمنین و متدینین نشان دادند در بالاترین جایگاه رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار دارند، تصریح کرد: به یقین مقابله با کرونا باید با حاکمیت و بدون بازی‌های سیاسی اداره و کنترل شود.

وی در پایان به در پیش بودن سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: حرکت در محور ولایت مهمترین رسالت امروز ما است./۹۴۵۷/پ210/ب1
ارسال نظرات