۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۶۶۸۰۳
در مازندران برگزار می شود؛

چله حدیث شریف کساء و پویش یک روز زندگی با امام زمان

چله حدیث شریف کساء و پویش یک روز زندگی با امام زمان
مازندران - مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری چله حدیث شریف کساء و پویش یک روز زندگی با امام زمان(عج) از روز نهم ربیع الاول در استان خبر داد.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری چله حدیث شریف کساء و پویش یک روز زندگی با امام زمان(عج) از روز نهم ربیع الاول در استان خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(ع)، جامعه امروز را تشنه معارف مهدوی دانست و افزود: ارزش های معنوی تنها راه برون رفت جامعه بشری از مشکلات و بحران های فعلی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، فاصله گرفتن از ارزش دین و معنویت را مهم ترین عامل بروز حوادث ناگوار در جهان دانست و خاطرنشان کرد: بشریت امروز ناتوان از مدیریت حوادث روز است و برای خروج از بحران راهی جز پناه بردن به دین و معنویت ندارد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که جامعه جهانی علی رغم همه پیشرفت های علمی و فیزیکی در برابر یک ویروس حقیر این گونه ذلیل و شکست خورده است، بیان داشت: شیوع و همه گیری ویروس کرونا در جهان نشان داد جامعه بشری هر چقدر هم توان و قدرت داشته باشد باز هم در برابر برخی حوادث بسیار ناچیز حقیر و شکست خورده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که همه این حوادث در سایه اعتقاد به دین و معنویت پایان خواهد یافت، تصریح کرد: ادعای دنیای غرب در خصوص اقتدار، حرفی پوچ و توخالی است که هیچ ارزشی ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بشریت در سایه دین و معنویت به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت، افزود: بشریت بدون تکیه بر معنویت و ارزش های الهی نمی تواند از بحران ها و مشکلات عبور کند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که متأسفانه غرب امروز در باتلاقی از مشکلات اخلاقی و اجتماعی گرفتار شده است، بیان داشت: راه نجات دنیای غرب از این باتلاقی که در آن گرفتار شده بازگشت به دین و معنویت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت شناخت جامعه اسلامی نسبت به فرهنگ انتظار و مهدویت تأکید کرد و گفت: اعتقاد به مهدویت نیازمند شناخت عمیق از مسأله انتظار است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به تلاش دشمنان در جهت ترویج بدعت و خرافه در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که برداشت های سطحی از مسأله انتظار، از جمله مهم ترین موانع ترویج و نشر این فرهنگ اصیل است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت نشرو گسترش فرهنگ مهدوی در جامعه بهره گرفته شود.

حجت الاسلام شکریان، اندیشه ناب مهدوی را بهترین راه مقابله با انحراف ها و توطئه های دشمنان دین و انقلاب دانست و تصریح کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این فرهنگ و اندیشه ناب هر روز بیش از پیش در جامعه جهانی گسترش پیدا می کند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی استان و برگزاری پویش یک روز زندگی با امام زمان (عج) در روز نهم ربیع الاول، افزود: چله حدیث شریف کساء از روز آغاز امامت حضرت مهدی موعود(عج) به مدت چهل روز به نیت تعجیل در فرج و رفع ویروس منحوس کرونا از جوامع بشری در همه شهرهای استان برگزار می شود./950//310/خ

ارسال نظرات