۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۶۶۸۰۸
تولیت مدرسه علمیه مروی:

متقین دنیا را به مثابه پلی برای رسیدن به آخرت می‌دانند

متقین دنیا را به مثابه پلی برای رسیدن به آخرت می‌دانند
تهران - آیت الله تحریری خودشناسی را لازمه تبعیت از دستورات دین دانست و گفت: متقین زندگی دنیا را منطبق با حیات ابدی آخرت تنظیم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، شب گذشته در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی در مدرسه علمیه معیر برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) درباره توجه به عالم آخرت و تهذیب نفس می‌فرمایند: انسان باید همت بالا داشته باشد و به مقصد عالی توجه کند و این مهم با توجه با ذات اقدس اله امکان پذیر است.

وی افزود: کسی که توجه به مقصد عالی دارد نسبت به تعلقات این عالم و فعالیت های زندگی دنیا توجه نمی کند و زندگی محدود دنیا را پلی برای رسیدن به آخرت می‌داند.

آیت الله تحریری با بیان اینکه مومن در عالم آخرت هر آنچه بخواهد مهیا می‌شود، اظهار داشت: فاصله مکانی و زمانی در عالم بهشت مطرح نیست زیرا امورات عالم آخرت به مشیت انسان تعلق دارد و فعالیت های اعضا و جوارح در آنجا معنا ندارد.

تولیت مدرسه علمیه مروی درباره اوصاف جهنم، ابراز کرد: جهنم به گونه ای است که هر آنچه در آن ریخته می‌شود طلبش بیشتر می‌شود؛ کسی که همواره به یاد مرگ است برای دنیا و آخرت خود برنامه ریزی می‌کند تا مبادا اهل دوزخ شود.

وی افزود: آدمی در عالم دنیا نه آنقدر باید آرزوی های بلند داشته باشد که برای رسیدن به آن مرتکب معصیت شود و یا اصلا تحقق آن غیر ممکن باشد نه اینکه بدون هیچ فعالیتی عمر خود را سپری کند.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه انسان از زمان مرگ خودش خبر ندارد، عنوان کرد: مومن در عالم دنیا نسبت به حیات و مرگش به لطف و عنایت خداوند متعال امید دارد و سعی می کند به وظایف دینی خود عامل باشد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه امام معصوم صراط آخرتی است، اظهار داشت: انسان باید همه فعالیت های خود را در عالم دنیا براساس صراط مستقیم حق انجام دهد و از امور نفسانی و شیطانی اجتناب داشته باشد.

وی با بیان اینکه اطاعت از هوای نفس را اطاعت از دشمن دانست و خاطرنشان کرد: دنیا به نوعی صراط است که ورود و خروج دارد؛ متقین صراط دنیوی را با صراط اخروی منطبق می‌کنند و توشیه اخروی خود را پیشاپیش به عالم دیگر می‌فرستند.

آیت الله تحریری ادامه داد: انسان اگر ملتزم به خودشناسی باشد می‌تواند فردی دین شناس، امام شناس و خدا شناس شود؛ همین شناخت آدمی را به سمت تبعیت از دین سوق می‌دهد تا به کمال برسد./۸۱۳/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات