۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۶۶۹۳۳

رقابت کشورهای مدعی حقوق بشر در کشتار و وحشی‌گری

رقابت کشورهای مدعی حقوق بشر در کشتار و وحشی‌گری
«پاتریشیا گاسمن» پژوهشگر سازمان دیدبان حقوق بشر معتقد است که نظامیان خارجی در کشتار غیرنظامیان افغان با یکدیگر رقابت می‌کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ادعای حقوق بشری کشورهای غربی گوش فلک را کرده است؛ اما با دقت در رفتار نظامیان آن‌ها چیزی به جز وحشی گری، ظلم و کشتار مردم بی‌گناه دیده نمی‌شود به عنوان مثال می‌توان به جنایات نظامیان استرالیایی بر علیه مردم ستم دیده و رنج کشیده افغانستان اشاره کرد.

در گزارش یکی از اعضای نیروی دریایی آمریکا در سال 2012 که با نظامیان استرالیایی در عملیات‌های مشترک حضور داشت، آمده است: بعد پایان عملیات آنان 7 نفر افغانی را اسیر می‌کنند؛ تا به منطقه خارج از محل درگیری انتقال بدهند؛ اما وقتی خلبان می‌گوید امکان انتقال بیشتر از 6 نفر نیست، نظامی استرالیایی یکی از اسرای افغان را با دست بسته بدون هیچ دلیلی می‌کشد و خطاب به خلبان می‌گوید حالا دیگر شش نفر هستند.

همچنین در یکی از عملیات های نظامیان خارجی زمانی‌که یک فرد افغانی غیر نظامی فرود آمدن آنان را از بالگرد تماشا می‌کرد، یکی از نظامیان استرالیایی بدون هیچ دلیل سینه او را هدف گلوله قرار داد و او را مظلومانه شهید کرد.

«پاتریشیا گاسمن» پژوهشگر سازمان دیدبان حقوق بشر نیز معتقد است که نظامیان خارجی در کشتار غیرنظامیان افغان با یکدیگر رقابت می‌کردند.

این در حالی است که دولت ها مدعی حقوق بشر هیچ واکنش به چنین جنایات نشان نمی‌دهد و تمام تلاش بر این است که پرده بر روی چنین جنایات بکشند و از نشر آنان در شبکه های اجتماعی و رسانه های خبر جلو گیری به عمل آورند./ت301/ف

ارسال نظرات