۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۶۶۹۸۱
امام جمعه موقت کرمانشاه:

بی تفاوتی نسبت به کرونا؛ تجاوز به حقوق دیگران است

بی تفاوتی نسبت به کرونا؛ تجاوز به حقوق دیگران است
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: هرگونه اهمال کاری و بی تفاوتی ما در زمینه مبارزه با کرونا به نوعی تجاوز به حقوق دیگران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی امروز در دیدار با جمعی از کادر درمان کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار گردید، اظهار داشت: امیدواریم که هرچه سریعتر شاهد از بین رفتن ویروس منحوس کرونا در کشور باشیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: این ویروس تاکنون صدمات بسیاری نه تنها به استان و کشور زده است، بلکه جهان را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است و متاسفانه جمع زیادی از هم وطنان و هم استانی هایمان قربانی این ویروس منحوس شده اند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه همه در مبارزه با بیماری کرونا مسؤول هستیم، افزود: نباید تمام بار مبارزه با این بیماری را بر دوش کادر درمانی و بیمارستانی بیندازیم، بلکه همه ما در مقابل این بیماری مسؤول هستیم و باید با تیم های درمانی تعامل و همکاری داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی با انتقاد از بی تفاوتی برخی از شهروندان و هم استانی ها در این روزها، عنوان کرد: متاسفانه برخی از شهروندان هنوز باور ندارند و یا اینکه نمی خواهند باور کنند که بیماری کرونا با کسی شوخی ندارد و خدایی ناکرده هر لحظه ممکن است که آنان را نیز درگیر کند.

امام جمعه موقت کرمانشاه ادامه داد: تاسف بارتر اینکه در این ایام که شاهد نوعی تعطیلی در استان و دیگر مناطق کشور با کاستن شدت کرونا هستیم، برخی از خانواده ها به جای قرنطینه کردن خود در منزل به مسافرت می رود که این می تواند خود زمینه ساز یک فاجعه انسانی بزرگ در کشور شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید بخش درمانی کشور را بیش از پیش تقویت کند، عنوان کرد: نزدیک به 9 ماه است که کادر درمانی و پزشکی کشور درگیر مبارزه با این بیماری است و تاکنون بسیاری از این مدافعان سلامت در کشور و استان مان جان خود را در این راه از دست داده اند، بنابراین دولت باید به صورت جدی به این موضوع نگاه کند.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی تصریح کرد: تیم های پزشکی و پرستاری در این 9 ماه بار روانی بسیاری را متحمل شده اند و به نوعی دچار استهلاک گردیده اند و اگر این بی تفاوتی ها نسبت به بیماری کرونا ادامه داشته باشد، بی شک توان کاری این فعالان عرصه سلامت به تدریج از بین خواهد رفت.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: بیماری کرونا تنها با مشارکت و تعامل مردم از بین خواهد رفت، بنابراین با توجه به اینکه اسلام توجه و اهتمام جدی در بحث سلامت مسلمین دارد،  هرگونه اهمال کاری ما در این زمینه به نوعی تجاوز به حقوق دیگران محسوب می شود.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه باید بسیاری از برنامه ها، مراسم ها و... در استان لغو شود، خاطرنشان کرد: شدت سرایت ویروس کرونا در موج های جدید بیشتر و قدرتمندتر شده است، بنابراین مردم باید این وضعیت را درک کنند و بسیاری از برنامه ها، مراسم ها و... را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنند تا بیش از این شاهد بستری و مرگ هم استانی ها و هم وطنانمان نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در پایان سخنان خود گفت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز شنبه با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان فرمودند، نباید دعا و قرآن را در این روزها فراموش کنیم، این روزها باید با تزرع و دعا و تمسک به درگاه خداوند متعال روحیه خود را در شرایط کنونی احیا کنیم./1400//210/خ

ارسال نظرات