۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۶۶۶۹۸۵
امام جمعه الیگودرز:

وقف از بهترین راهکارهای حل مشکلات اقتصادی است

وقف از بهترین راهکارهای حل مشکلات اقتصادی است
لرستان - حجت الاسلام سرلک به اهمیت وقف در زمینه های مختلف و گره گشایی از مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: وقف از بهترین راهکارهای اقتصادی اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مهدی سرلک، ظهر امروز در دیدار کارکنان اوقاف شهرستان الیگودرز به مناسبت دهه وقف با بیان اینکه وقف یکی از بهترین راهکارهای اقتصادی اسلام است، افزود: وقف اگر به معنای واقعی کلمه در جامعه اجرا شود برکات زیادی به دنبال خواهد داشت.

وی بر ضرورت تقویت و تبیین فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و  اظهار داشت: موضوع وقف باید با تمام ابعادش برای عموم مردم تبیین و آثار و برکات وقف بازگو شود.

حجت الاسلام سرلک با ابراز امیدواری از اینکه وقف به عنوان یک فرهنگ در جامعه اسلامی نهادینه شود، تأکید کرد: ترویج فرهنگ وقف سبب می شود تا عموم مردم از برکات مادی و معنوی آن بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغ در عرصه وقف باید یکی از اولویت های تبلیغی مبلغان در طول سال باشد و برای ایجاد وقف های جدید برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام سرلک وقف را صدقه جاریه خواند و گفت: در عرصه تبلیغ باید نیت واقف به سمت نیازهای جامعه هدایت شود و با ایجاد و احیای وقف بتوان در رفع مشکلات جامعه و فقرزدایی نقش آفرینی کرد./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات