۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۶۷۰۴۷

وقف کتاب‌های آیت الله ارومیان به کتابخانه مراغه

وقف کتاب‌های آیت الله ارومیان به کتابخانه مراغه
آیت الله شیخ علی ارومیان کتاب‌های خود را برای مطالعه، تحقیق و پژوهش وقف کتابخانه مراغه کرد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: این عالم وارسته کتاب‌های کتابخانه شخصی خود را به تعداد بیش از یک هزار جلد وقف مطالعه، تحقیق و پژوهش کرده است.

حجت الاسلام مطهری افزود: این کتاب‌ها با موضوعات مختلف قرآنی، مذهبی، حوزوی، اجتماعی، سیاسی و ادبیات متعلق به ۸۹ سال فعالیت دینی، سیاسی و تبلیغاتی آیت الله ارومیان است.

وی اضافه کرد: به زودی این کتاب‌ها از تهران به مراغه منتقل و در قالب کتابخانه شهدای ارومیان ساماندهی و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه افزود: این مبلغ دینی با حضور در مراغه و با امضای وقف نامه‌ای همه آنچه در کتابخانه شخصی خود دارد را وقف کرده است.

حجت الاسلام مطهری گفت: مبارزه علیه طاغوت قبل از پیروزی انقلاب ، انتخاب در دو دوره نمایندگی مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ، عضویت در دفتر پاسخ به سوالات شرعی رهبر معظم انقلاب و دو دوره حضور در مجلس شوری اسلامی به نمایندگی از مردم مراغه ، گوشه‌ای فعالیت‌های مذهبی و سیاسی این روحانی مبارز و انقلابی است.

وی افزود: آیت الله شیخ علی ارومیان مبلغی خستگی ناپذیر است که عمر با برکت خود را در برای ترویج معارف الهی و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی سپری و در این مسیر سه فرزند خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./826/د102/ق

ارسال نظرات