۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۶۶۷۰۵۳
رهبر شیعیان پاکستان:

سازمان ملل مانع ترویج اسلام هراسی در جهان شود

سازمان ملل مانع ترویج اسلام هراسی در جهان شود
رییس مجمع علمای شیعه پاکستان در بیانیه‌ای انتشار کاریکاتور موهن در فرانسه و حمایت رییس جمهور این کشور را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان، با انتشاره بیانیه ای، انتشار کاریکاتور موهن به ساخت مقدس رسول اسلام(ص) در فرانسه و حمایت امانوئل مکرون رییس جمهور این کشور را به شدت محکوم کرد و آن را عملی نگران کننده دانست.

وی در بیانیه خود خواهان ممنوعیت چاپ کاریکاتورهای توهین آمیز و مجله شارلی ابدو فرانسوی شد و افزود: هرچه زود تر مطالب و محتوای توهین آمیز به ساخت رسول اسلام(ص) و دیگر مقدسات اسلامی از فضای مجازی برداشته شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی سکوت سازمان های جهانی و بین المللی در برابر چنین اقدام خشن و آزار دهنده به ملت های مسلمان جهان را غیر قابل پذیرش دانست و تاکید و کرد: سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی، سازمان حقوق بشر و دیگر کشورها مانع ترویج اسلام هراسی در جهان شوند.

وی سخنان حمایت گرانه امانوئل مکرون از حرکت نازیبا، زشت، تندرو و شیطانی را نگران کننده توصیف کرد و اظهار داشت: رییس جمهور فرانسه مسلمانان جهان را عامل بی ثبات جهان معرفی می کنند در حالی که خود وی باعث نگرانی میلیاردها مسلمانان جهان شده است و آنان آزرده خاطر کرده است.

رهبر شیعیان پاکستان به بهانه آزادی بیان و رسانه، توهین به مقدسات یک ملت و پیروان دین را خلاف منشور سازمان ملل و احکام تمام ادیان دانست و تاکید کرد: احترام رسول اسلام حضرت محمد مصطفی صل الله و علیه و آله و سلم و رسولان و انبیاء الهی برهمه پیروان ادیان لازم و ضروری است.

رییس مجمع علمای شیعه پاکستان خطاب به شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای اسلامی به ویژه پاکستان و دیگر کشورهای جهان گفت که در حفظ و بقای حقوق دینی و اجتماعی مسلمانان جهان تصمیم جدی بگیرند و مانع موج اسلام هراسی در جهان شوند.

وی در آخر سکوت سازمان ملل در برابر چنین اقدام پست را به شدت محکوم کرد و گفت: سازمان کنفرانس اسلامی هویت خود را از دست داده است، وظایف خود را به فراموشی سپرده و به خواب عمیق فرو رفته است./988/ت301/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
نتیجه تبلیغات و آموزشهای غیرمستقیم ماهواره و فضای ولنگار مجازی چیست؟
0
0