۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۶۶۷۰۶۱
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری مراسم هفته وحدت و ۱۳ آبان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

برگزاری مراسم هفته وحدت و ۱۳ آبان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: مراسمات هفته وحدت و یوم‌الله سیزدهم آبان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، عصر امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسمات هفته وحدت، یوم‌الله سیزده آبان و نخستین نشست کارگروه‌های دهه فجر خراسان شمالی، با اشاره به تقارن یوم‌الله سیزدهم آبان امسال با ولادت نبی مکرم اسلام (ص)، از برگزاری مراسمات محوری به این مناسبت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد.

وی افزود: در سال جاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای برگزاری جشن‌های هفته وحدت و ولادت نبی مکرم اسلام دست یاری به‌سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دراز کرده است.

حجت‌الاسلام سالاری اظهار داشت: امسال نخستین سالی است که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عهده‌دار مسؤولیت برگزاری مراسم هفته وحدت خواهد بود و با توسل به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراسم محوری در استان در حال برنامه‌ریزی است.

وی در ادامه با اشاره به اهانت‌های اخیر مدعیان احترام به حقوق بشر و ادیان و مذاهب به ساحت قدسی پیامبر اسلام، گفت: نباید بگذاریم محدودیت کرونا تبدیل به فرصتی برای به هدف رسیدن دشمنان اسلام شود.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: تقارن 13 آبان امسال با ولادت پیامبر اکرم (ص) و از سویی هم‌زمانی آن با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و فشار حداکثری آمریکا بر ملت ایران حساسیت ویژه‌ای ایجاد کرده و اهمیت گرامیداشت این مناسبت را مضاعف کرده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان افزود: در شرایط خاص کنونی و با توجه به وجود ویروس منحوس کرونا که مردم نمی‌توانند در راهپیمایی‌ها و مراسمات همانند قبل حضور دشمن‌شکن داشته باشند، اما به حول و قوه الهی با پیوستن حداکثری به پویش همگانی و مردمی و نصب پرچم جمهوری اسلامی بر سر درب تمامی منازل و مغازه‌ها، عشق و ارادت خود به انقلاب و مهین عزیزشان را به نمایش خواهند گذاشت.

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به اولین نشست زودهنگام کارگروه‌های تخصصی دهه فجر استان گفت: تأخیر در برگزاری جلسات دهه فجر در سال‌های گذشته نارضایتی مسؤولان کارگروه‌ها را به دنبال داشت چراکه آن‌ها در برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و اجرا با مشکل مواجه بودند لذا امسال با توجه به حساسیت‌های پیش رو این جلسه زودتر از همیشه برگزار شد.

وی عمده برنامه‌های ارسال شده توسط کارگروه‌ها را برنامه‌های متداول در زمان شرایط عادی عنوان کرد و افزود: باید امسال برنامه‌ها متناسب با شرایط خاص کنونی برنامه‌ریزی شود و اجرای آن‌هم متناسب با محدودیت‌های کرونایی و منوط به تصمیم‌گیری ستادهای استانی باشد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات