۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۶۶۷۰۷۷
حجت الاسلام مهدوی ارفع:

طلاب مبلغ معارف ناب نهج البلاغه باشند

طلاب مبلغ معارف ناب نهج البلاغه باشند
تهران - مسؤول بنیاد جهانی نهج البلاغه شناخت و اطاعت از امام معصوم را نشانه کمال انسان دانست و گفت: طلاب مبلغ معارف ناب نهج البلاغه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع مسؤول بنیاد جهانی نهج البلاغه، دوشنبه شب در مراسمی که به صورت مجازی برای طلاب مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) برگزار شد، گفت: در حرکت مقصد اولین نقطه و هدف است.

وی افزود: انسان هرگز حرکت نمی کند مگر اینکه هدفش رسیدن به یک مقصد باشد زیرا حرکت بدون هدف لغو بوده و انسان عاقل این کار را انجام نمی دهد؛ خداوند متعال مسیر و مقصد انسان را رسیدن به کمال تعیین کرده است و اگر بشر می توانست این حقیقت را به درستی درک کند عالم هستی رنگ دیگری پیدا می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع با بیان اینکه خداوند متعال به آدم علم اسماء عنایت کرد، اظهار داشت: رسیدن به کمال انسانی یک حقیقت بسیار جذاب و زیبایی است و می طلبد طلاب مبلغ این حقیقت باشند در این صورت است که جهان متحول می شود.

مسؤول بنیاد جهانی نهج البلاغه به عالی ترین و بالاترین مقام رسیدن به کمال انسانی  اشاره و عنوان کرد: انسان کامل خود کمال انسانیت است، انسان اگر به نهایت کمال برسد دیگر چیزی از خود نخواهد داشت و هر چه دارد کمال است و این کمال را از خداوند متعال دریافت می کند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید بتواند معارف کتاب شریف نهج البلاغه و بیانات اولیای الهی را همه وجود درک کند، گفت: انسان باید زندگی دنیایی خود را براساس خواسته و رضایت امام زمان(عج) تنظیم کند زیرا امروز هدف و مقصد بشر رسیدن به امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع ادامه داد: به وجود مبارک امام زمان(عج) است که همه موجودات از نعمات این عالم بهره می برند و استفاده می کنند، طبق صریح روایات؛ اگر زمین خالی از حجت الهی باشد زمین تمام اهل خود را فرو خواهد برد، آدمی بعد از توجه و انس نسبت به حضرت می تواند به معرفت امام دست یابد.

مسؤول بنیاد جهانی نهج البلاغه درخصوص ابعاد وجودی انسان کامل، تصریح کرد: در پایان خطبه دوم امیر حکمت و بلاغت می فرمایند: کسی از این امت را نمی توان با پیامبر و خاندان ایشان مقایسه کرد، برای شناخت این بزرگواران می توان به کتاب شریف نهج البلاغه رجوع کرد و درخصوص مطالبی که حضرت بیان فرمودند فکر کرد و با حقایق آن مطالب انس گرفت.

وی افزود: مقصد پیامبر و اولیای الهی، خداوند متعال است و مقصد انسان ها به سوی کسانی است که فانی در خداوند متعال هستند؛ خداشناسی آن است که مردم در هر زمانه ای امامی را بشناسند که اطاعت ایشان در آن روزگار واجب باشد؛ رفتار و کردار شیعیان باید به گونه ای باشد که یادآور امیرمومنان علی(ع)‌ باشد./۸۱۳/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
چند روزی است که خبری مبنی بر ضرب و شتم یک بانوی امربه‌معروف در رشت پیچیده است، خانمی که به دلیل تذکر به خانم دیگری مبنی بر اینکه پارک جای سگ گردانی نیست موردحمله صاحب سگ قرار گرفت و به‌شدت آسیب دید.
0
0