۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۶۷۰۸۱

نخستین مدرسه قرآنی مازندران افتتاح می شود

نخستین مدرسه قرآنی مازندران افتتاح می شود
مازندران - حجت الاسلام طبرسی از افتتاح نخستین مدرسه قرآنی رسمی حوزه علمیه مازندران پنج شنبه هشتم آبان ماه در نکا خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از افتتاح نخستین مدرسه قرآنی رسمی حوزه علمیه استان پنج شنبه هشتم آبان ماه در نکا خبر داد.

وی با بیان این که این مراسم همزمان با میلاد رسول مکرم اسلام(ص) برگزار خواهد شد، افزود: در این مراسم نماینده ولی فقیه در مازندران و همچنین حجت الاسلام سید محمد حسینن طباطبایی، نابغه قرآنی حضور خواهند داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این مدرسه قرآنی طبق قوانین آموزشی حوزه حرکت می کند، گفت: سازوکارهای آموزشی حوزه در این مدرسه قرآنی رعایت می شود و طلاب باید در کنار حفظ کل، دروس معمول حوزه را نیز بگذرانند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که استعدادهای قرآنی ورودی های هر سال طبق سازوکار مشخصی برای حفظ کل قرآن وارد این مدرسه قرآنی خواهند شد، بیان داشت: آغاز فعالیت این مدرسه قرآنی در سال تحصیلی جدید نیز با سی نفر طلبه است.

وی با اشاره به این که طبق قوانین این مدرسه، طلبه در یک دوره شش ساله باید حافظ کل قرآن شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تربیت قرآنی طلاب، استاد ممهز حافظ کل قرآن نیز در این مدرسه در حال تدریس است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تقدیر از حمایت های حجت الاسلام حسینی، مدیر کل قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه، تصریح کرد: رویکرد جدید معاونت تهذیب حوزه های علمیه تقویت و توسعه چنین مراکزی در سطح کشور است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در برنامه های آموزشی این مدرسه به گونه ای تعریف شده که برخی از دروس مشترک ادغام شود تا از مشکلات احتمالی این بخش کاسته شود، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی تحصیلی صورت گرفته، طلاب در کنار فراگیری علوم حوزوی، حفظ کل قرآن را نیز در یک دوره شش ساله دنبال می کنند.

وی، انس طلاب با قرآن را بسیار حائز اهمیت و عامل رشد علمی و اخلاقی طلبه دانست و تصریح کرد: به طور حتم طلبه ای که با مفاهیم قرآنی مأنوس است مدارج علمی را زودتر از سایرین طی خواهد کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، تقویت برنامه های قرآنی در سطح مدارس علمیه را یکی از مهم ترین اولویت های این معاونت عنوان کرد و افزود: طلاب به عنوان سربازان حضرت ولیعصر(عج) و پرچم داران عرصه تبلیغ دین، باید توجه به مفاهیم قرآنی را اولویت فعالیت های علمی خود قرار دهند.

حجت الاسلام طبرسی در بخش پایانی سخنان خود گفت: مدرسه قرآنی مسجد جامع نکا به عنوان یکی موفق ترین مدارس علمیه استان تحت اشراف نماینده ولی فقیه در مازندران مشغول به فعالیت علمی است./950/

ارسال نظرات