۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۶۷۱۰۸
تولیت مدرسه علمیه کنگاور:

اهانت به اسلام و رسول اکرم نوعی فرافکنی و ترس از اسلام گرایی است

اهانت به اسلام و رسول اکرم نوعی فرافکنی و ترس از اسلام گرایی است
کرمانشاه - تولیت مدرسه علمیه کنگاور گفت: توهین و اهانت به مقدسات اسلام و ساحت مقدس رسول اکرم(ص) توسط غربی ها و رییس جمهور فرانسه نوعی فرافکنی و ترس از اسلام گرایی است.

آیت الله سیدعباس میریونسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه با انتقاد شدید از اهانت رییس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر (ص)، عنوان داشت: متأسفانه در سال های اخیر شاهد هجمه های بسیار زیادی علیه اسلام، قرآن و رسول اکرم (ص) هستیم.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور در ادامه سخنان خود تأکید کرد: این توهین ها اخیرا شکل تازه ای به خود گرفته اند تا جایی که «مکرون» رییس جمهور فرانسه رسما و عملا به نام و بهانه آزادی به مقدسات مسلمین توهین می کند، حال باید از خود پرسید که آزادی بیان به چه معناست؟! آیا توهین به مقدسات دیگر ادیان را می توان «آزادی بیان» تعریف کرد؟!.

آیت الله میریونسی در ادامه با اشاره به اینکه توهین به مقدسات ادیان شرعا حرام است، افزود: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی این است که هرگز به خود اجازه نداده است که به مقدسات دیگر ادیان توهین کند و این را باید برگ زرینی در تاریخ این نظام دانست ولی متاسفانه مدعیان دروغین آزادی عکس شعارهای خود عمل می کنند.

این عالم کرمانشاهی با تأکید بر اینکه توهین های رییس جمهور فرانسه هرگز نمی تواند لطمه ای به ساحت اسلام وارد کند، بیان داشت: اسلام از چنین پایه های دینی و معنوی بزرگی و مستحکمی برخودار است که توهین ها و هتاکی های فردی همانند مکرون و دیگر حامیان دروغین آزادی بیان هرگز نمی تواند این دین را دستخوش تشویش و تزلزل کند.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وحدت جهان اسلام می تواند سدی در مقابل این یاوه گویی های دشمنان مسلمین باشد، عنوان کرد: همگان خوب به یاد داریم که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفری که به استان کردستان داشتند در جمع مردم این خطه فرمودند که توهین و اهانت به اعتقادات دیگر ادیان شرعا حرام است و این کلام رهبر نشان از بسط افکار و دیدگاه معظم له دارد.

آیت الله میریونسی تأکید کرد: توهین های مکرون و دیگر اسلام ستیزان به یاری خداوند می تواند نتیجه ای عکس داشته باشد بدین معنا که همین توهین ها باعث ایجاد حس کنجکاوی جوانان غربی  نسبت به شناخت اسلام، قرآن و رسول اکرم (ص) خواهد رشد و این یعنی آغاز موج جدیدی از اسلام گرایی.

این عالم کرمانشاهی با تاکید بر اینکه توهین های رییس جمهور فرانسه و دیگر اسلام ستیزان معلول ترس آنان از آینده این دین الهی است، گفت: بی گمان اگر اسلام دینی منفعل بود و غربی ها و دین ستیزان از جانب آن ترسی احساس نمی کردند، هرگز این اهانت ها و توهین ها صورت نمی گرفت، بنابراین باید گفت که توهین و اهانت به مقدسات اسلام و ساحت مقدس رسول اکرم (ص) توسط غربی ها و رییس جمهور فرانسه نوعی فرافکنی و ترس از اسلام گرایی است.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور در ادامه سخنان خود بیان کرد: با این وجود باید کشورهای اسلامی عملا در مقابل این توهین ها قرار بگیرند و با اتخاذ تصمیمات کاربردی و عملی کشورها و مسؤولان هتاک همانند رییس جمهور فرانسه را تحریم کنند.

آیت الله میریونسی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه اسلام هرگز با سخنان سخیف فردی همانند مکرون و... تضعیف نخواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر قرار بود که اسلام با سخنان فردی معلوم الحال همانند مکرون به حاشیه برود یا تضعیف شود، باید اسلام در همان سال های نخستین خود به فراموشی سپرده می شد./1400//210/خ

ارسال نظرات