۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۶۷۱۲۷
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری خبر داد؛

برگزاری سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور ۳۵۰ سخنران

برگزاری سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور ۳۵۰ سخنران
تهران - دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور ۳۵۰ سخنران به صورت وبینار برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز در نشست خبری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع همکاری‌های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا که در دانشگاه مذاهب برگزار شد، گفت: شیوع ویروس کرونا سبب شد نتوانیم امسال همانند سال های گذشته کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را به صورت حضوری برگزار کرده و در خدمت مهمانان باشیم و امسال برای اولین بار است که کنفرانس وحدت اسلامی به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

وی افزود: فعالیت های سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در شرایطی برگزار می شود که جهان اسلام با تحولات سریع و پیچیده ای مواجه است و بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیازمند است؛ وحدت اسلامی نه یک تاکتیک بلکه یک راهبرد است و ظرفیت جوامع اسلامی به قدری عظیم است که بتواند مسلمانان را به این آرمان بزرگ برساند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری بیان داشت: امروز دشمنان جهان اسلام بخصوص دستگاه صهیونیستی به دنبال آن است که در میان مسلمانان جنگ و دشمنی ایجاد کند و در آخرین اقدامی که صورت گرفت عادی سازی روابط با این رژیم منحوس بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از ابتکارات انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: سی و چهارمین کنفرانس بین المللی فعالیت گسترده را مد نظر قرار داده است که نخستین فعالیت مربوط به سخنرانی شخصیت های برجسته جهان اسلام و صاحب نظران تقریب می شود.

وی گفت: در این کنفرانس بیش از ۱۶۷ سخنران خارجی از ۴۷ کشور و بیش از ۱۲۰ سخنران داخلی که همگی از شخصیت های برجسته هستند به سخنرانی خواهند پرداخت و این تعداد سخنران که بالغ بر ۳۵۰ نفر می شود یک اقدام ارزشمند و فرصتی استثنائی برای کنفرانس به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری به برگزاری ۳۷ نشست در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: هر روز شش نشست به زبان های مختلف فارسی، عربی، اردو و ... برگزار می شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: مراسم افتتاحیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ۸ آبان ماه، رأس ساعت ۹ صبح با سخنرانی بزرگان اثرگذار جهان اسلام، مراجع تقلید و یکی از شخصیت های قوای سه گانه برگزار می شود همچنین در مراسم اختتامیه که ۱۷ ربیع الاول برگزار خواهد شد بیانات رهبر انقلاب را خواهیم داشت تا همه جهان از بیانات ایشان بهره ببرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فراخوان مقالات دانشگاهی و حوزوی با محوریت همکاری جوامع اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا، رونمایی از چند کتاب، رونمایی از دو فعالیت رسانه ای با عنوان رادیو وحدت و ویکی وحدت، برگزاری نشست های علمی و ... از جمله فعالیت های این کنفرانس به شمار می رود./۸۱۳/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات