۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۶۷۱۵۳

بیانیه رهبر دربند حزب اسلام آذربایجان در خصوص تحولات قره باغ

بیانیه رهبر دربند حزب اسلام آذربایجان در خصوص تحولات قره باغ
حاج محسن صمد اف رهبر محبوس حزب اسلام آذربایجان، در خصوص نبردهای اخیر قره باغ و مذاکرات مطرح شده بیانیه ای صادر کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حاج محسن صمد اف موضع خود را در مورد آخرین تحولات نبردهای اخیر قره باغ و آتش بس مورد مذاکره چنین ابراز داشت:

«این جنگ مقدس که ما آغاز کرده ایم نه تنها تضمین کننده آزادی سرزمینهای ما بلکه یک مأموریت تاریخی است. در مورد آتش بس و گفتگوهای صلح این روزها، باید بگویم که اگر جنگ را در این مرحله متوقف کنیم، بعدا آغاز چنین جنگی برای ما بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین، ما باید با همبستگی برای آزادی بی قید و شرط سرزمین های اشغالی خود از چنگ متجاوزان ارمنی و حامیان آنها تلاش کنیم. آنها باید بدانند که سرزمین های اشغال شده، متعلق به آذربایجان است و باید به زودی آزاد شود  و برای آزادی آنها هیچ شرطی پذیرفتنی نیست.

از ابتدای این جنگ، بارها این فرصت به آنها داده شد تا از آنچه روی داده درس بگیرند و بفهمند که مردم آذربایجان هرگز به تحت اشغال ماندن سرزمین های خود راضی نخواهند شد. ما پیرو مکتب امام حسین (ع) هستیم و در این مکتب به خوبی یاد گرفته ایم که چگونه از عزت، معنویت و هر آنچه متعلق به ماست محافظت کنیم. به ویژه، حوادث قرن های متمادی چگونه پاسداری کردن از میهن و سرزمین مان را به ما آموخته است.

مردمی که از نزدیک با مکتب امام حسین (ع) آشنایی ندارند، هنوز مردم آذربایجان را به خوبی نشناخته اند! ما بسیاری از کشورهای مسلمان در سراسر جهان را مشاهده کرده ایم که برای حل چنین مشکلات داخلی به سازمان های بین المللی مراجعه می کنند، اما برای دهه ها هیچ پاسخ مثبتی برای حل مشکلات خود دریافت نکرده اند. مردم آذربایجان نیز چنین انتظارات طولانی مدت و بی نتیجه را سال ها تجربه کرده اند و ادامه این انتظار بی پاسخ جز نا امید کردن مردم نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

دولت آذربایجان باید این نبردها را نه به عنوان فرصتی برای ارمنی های اشغالگر، بلکه به عنوان فرصتی که مردم آذربایجان به دولت فعلی خود داده اند در نظر بگیرد و از آن به درستی استفاده کند. در غیر این صورت، ایجاد چنین فرصت مناسبی در آینده غیرممکن است.»/د102/ف
ارسال نظرات