۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۶۶۷۱۸۶
آیت الله کعبی در واکنش به اقدام اهانت آمیز رییس جمهور فرانسه؛

امت اسلام قدرتمندانه با طرح‌های اسلام ستیزانه غرب مقابله کند

امت اسلام قدرتمندانه با طرح‌های اسلام ستیزانه غرب مقابله کند
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان با اقدامات اسلام ستیزانه نمی‌توانند جلوی رشد آن را بگیرند، گفت: باید کالا‌های فرانسوی را تحریم کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در درس خارج خود با بیان اینکه قبل از انقلاب دین به محاق رفته بود، گفت: این موضوع به اندازه ای جدی بود که بلوک شرق و کمونیست ها دین را عنصر توده ها می دانستند.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی نقش دین در حیات اجتماعی ظهور و بروز بیشتری پیدا کرد، ادامه داد: این موضوع در انقلاب اسلامی به جایی رسید که امروز دین در عرصه دیپلماسی حرف اول را می زند.

آیت الله کعبی با تأکید بر اینکه اروپایی ها و غربی ها از آغاز انقلاب اسلامی تلاش کرده اند تا جلوی رشد اسلام و گرایش به آن در جهان را بگیرند، اما نتوانسته و موفق نشده اند، ابراز کرد: دشمن در این زمینه اقدامات بسیاری انجام داده است که «اسلام هراسی»، «شیعه هراسی» و «ایران هراسی» از جمله آنها بوده و در این راستا دست به تربیت رهبران بدلی همچون «بن لادن» و ایجاد گروهک های تکفیری زده اند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری توسل به عرفان های شرقی و ایجاد فرقه های نوظهور معنویت کاذب را از حربه های غربی ها برای بدنام سازی اسلام در جهان معرفی و بیان کرد: دشمن در این زمینه نیز علرغم تلاش های فراوانی که داشته با شکست مواجه شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد تفرقه میان صفوف مسلمانان اعم از شیعه و سنی نیز از سایر حربه های دشمن برای نابودی اسلام است، عنوان کرد: آنها می خواستند میان شیعه و سنی جنگ و تفرقه ایجاد کنند تا مسلمانان همواره درگیر جنگ های طولانی مدت میان خودشان باشند، اما به یاری خداوند در این توطئه نیز شکست خوردند.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه اهانت مکرون و اسلام ستیزان فرانسه به ساحت قدسی پیامبر اکرم(ص) فرصتی برای اتحاد مسلمانان جهان در حمایت از رسول اکرم(ص) فراهم کرده است، مطرح کرد: با توجه به ابزاری که در دست مسلمانان در غرب جهان وجود دارد، باید فرانسوی ها و غربی ها را به عقب نشینی وادار کنیم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با قرائت آیه شریفه «یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ» بر ضرورت همراهی، همدلی و اتحاد مسلمانان در مقابله با طرح های اسلام ستیزانه غرب تأکید و خاطرنشان کرد: ما باید در فضای مجازی با زبان های مختلف جهان و با شعار «یاری رسول الله(ص)» به مقابله با غربی ها برخیزیم.

وی با بیان اینکه امروز ما باید در حمایت از ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) کالاهای فرانسوی را تحریم کنیم، ابراز کرد: امروز نهضت تحریم کالاهای فرانسوی در برخی کشورهای منطقه آغاز شده است؛ همچنین دولت های اسلامی و دولت های عربی باید سفیر فرانسه را احضار کرده و نسبت به این موضوع هشدار دهند؛ وزارت خارجه ما نیز باید اقدام جدی در این زمینه داشته باشد و بداند تنها صدور یک بیانیه کافی نیست.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه مجامع بین المللی باید دولت فرانسه را محکوم کنند، اضافه کرد: ما باید در زمینه اهانت فرانسه به مقدسات اسلام به مجامع بین المللی شکایت کنیم، زیرا این کار سبب ایجاد تنفر مذهبی یا احیای نفرت مذهبی و حتی برپایی جنگ های صلیبی خواهد شد؛ حتی این مسأله در شورای حقوق بشر نیز قابل طرح است.

وی در پایان با بیان اینکه دشمنان با اقدامات اسلام ستیزانه نمی توانند جلوی رشد آن را بگیرند، گفت: باید راهپیمایی هایی در سراسر جهان راه بیفتد و نخبگان و بزرگان اسلام نیز بیانیه هایی صادر کرده و اقدام موهن رییس جمهور فرانسه را محکوم کنند./841/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
بارک الله
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
درود بر حوزه قم در دفاع از رسول الله ص
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
حوزه قم در دفاع از رسول الله قيام كند
1
0