۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۶۶۷۱۸۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

آوازه پیامبر اسلام با تلاش‌های مکارانه مکرون کم‌فروغ نمی‌شود

آوازه پیامبر اسلام با تلاش‌های مکارانه مکرون کم‌فروغ نمی‌شود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: خفاش صفتانی مانند مکرون بدانند اسلام ناب محمدی به جهان صادر شده و آوازه پیامبر با این تلاش‌های مذبوحانه کم‌فروغ نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به حمایت دولت فرانسه از اقدامات موهن علیه نبی مکرم اسلام و مقدسات دینی مسلمانان تحت لوای دروغین آزادی بیان، این‌گونه اقدامات را محکوم کرد و منتهی به شکست دانست.

وی افزود: پیامبر اعظم و رسول خاتم محمد مصطفی (ص) پیشوای رحمت، کلید خیر و برکت برای بشریت است و بیش از یک میلیارد ونیم انسان مسلمان هر روز با شکوه و جلال نام او را بر بام بشریت زمزمه می‌کنند و شوکت و شکوه او را به گوش عالم و آدم می‌رسانند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: اما سوگمندانه خفاش صفتانی مانند مکرون مکارانه هر از چند گاهی برای فرار از ضعف‌ها و فسادهایش نور وجود محمد (ص) را مورد هجمه قرار می‌دهد ولی او و همفکرانش باید بدانند که «مه فشاند نور و سگ عوعو کند/ هرکسی بر طینت خود می‌تند».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان و علمای شیعه و سنی یک‌صدا نفرت خود را از یاوه‌گویی‌های رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرده و می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین از ملت‌های آزادیخواه جهان می‌خواهیم در برابر این حرکت ضد آزادی و دموکراسی این عناصر ضد بشریت بایستند و بیش از این آب در هاون نکوبند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: غافلان و بدخواهان باید بدانند جبهه مقاومت شکل گرفته و اسلام ناب محمدی (ص) به جهان صادر شده و آوازه پیامبر اکرم (ص) را نمی‌توان با این تلاش‌های مذبوحانه کم‌فروغ ساخت.

گفتنی است، قتل ساموئل پتی، معلم تاریخ یکی از مدارس حومه پاریس به دست یک نوجوان ۱۸ ساله چچنی‌تبار به نام «عبدالله یزیدویچ آ» بهانه‌ای شد تا دوباره فرانسوی‌ها به مقدسات مسلمانان توهین کنند، انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشورها به همراهی ایران اسلامی، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند.

دوم اکتبر امانوئل مکرون پیش‌نویس قانونی را با عنوان «اسلام افراطی» مطرح کرد و بعداً نیز وعده داد که فرانسه همچنان از انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز علیه پیامبر اکرم (ص) دفاع کند.

اظهارات اخیر مکرون موجی از خشم را در جهان اسلام ایجاد کرده است. کمپین‌هایی در شبکه‌های اجتماعی برای تحریم تولیدات فرانسه و برگزاری تظاهرات در کشورهای عربی و اسلامی به راه افتاده است./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات