۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۶۶۷۲۷۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

سکوت مسلمانان در برابر اهانت به پیامبر، غرب را گستاخ تر خواهد کرد

سکوت مسلمانان در برابر اهانت به پیامبر، غرب را گستاخ تر خواهد کرد
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که مسلمانان باید در برابر اهانت به پیامبر(ص) با اقتدار بایستند، گفت: سکوت و انفعال در برابر چنین گستاخی هایی، غرب را وقیح تر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران به اهمیت توجه به مفاهیم قرآنی در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: باید در کنار علم آموزشی توجه به اخلاق، معنویت و مسائل قرآنی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان این که آموزش و پرورش رسالت سنگینی در تعلیم و تربیت دانش آموزان بر عهده دارد، افزود: تعلیم دانش آموزان باید با تربیت دینی همراه باشد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که مفاهیم قرآنی باید بیش از سایر امور مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: به طور حتم مأنوس شدن با کلام الهی نسل جوان و نوجوان کشورمان را در مسیر رشد و تعالی حقیقی قرار خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: ورود دانش آموزان دهه هشتادی در عرصه های قرآنی نشان از آن دارد که نظام اسلامی به زایش معنوی خود ادامه می دهد و محتوا و رویکرد انقلاب اسلامی عقیم نیست بلکه زایش دارد.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام از سوی رییس جمهور جمهور فرانسه، این گونه اقدامات را نشان دهنده کینه توزی آنها نسبت به عظمت اسلام دانست و گفت: به طور حتم این گونه اقدامات ضد دینی با برنامه ریزی و هدفمند صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این حرکت های توهین آمیز اخیر نسبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) کاملاً حساب شده و با زیربنای سیاسی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: کسانی که در پس چنین اهانت هایی هستند باید منتظر عواقب آن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام و همچنین سایر مقدسات دینی مسلمانان بار دیگر نقاب از چهره ضد دینی غرب برداشت، تصریح کرد: متأسفانه در سایه بی تفاوتی و سکوت برخی کشورهای اسلامی، شاهد چنین جسارت ها و گستاخی هایی از سوی دولت های غربی هستیم.

امام جمعه ساری با بیان این که مسلمانان جهان باید در برابر چنین جسارت هایی با اقتدار بایستند، افزود: سکوت و انفعال در برابر چنین گستاخی هایی، غربی ها را وقیح تر خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت مباحث قرآنی در سطح آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تشویق دانش آموزان به منظور روی آوردن به قرآن، عترت و نماز بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که علاوه بر تربیت قرآنی دانش آموزان باید تلاش کنیم تا آنها قرآنی باقی بمانند، افزود: آموزش و پرورش باید در حفظ روحیات قرآنی دانش آموزان با دانشگاه هم راستا بوده تا این روحیه در آینده از بین نرود./950/پ310/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
آن‌گاه که قومی به عزم جزم بخواهد به برده تبدیل شود، نمی‌توان از آن ممانعت کرد.
0
0