۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۶۷۳۲۷
رهبر شیعیان بحرین تأکید کرد؛

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی؛ بلایی عظیم برای جوامع اسلامی

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی؛ بلایی عظیم برای جوامع اسلامی
تهران - آیت الله شیخ عیسی قاسم با بیان اینکه امت اسلامی به سه بلای بزرگ و سرنوشت ساز مبتلا هستند، گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بلایی عظیم برای جوامع اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، امروز در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: سنن تکوینی و تشریعی عالم هستی نشأت گرفته از علم، حکمت و عدل پروردگار است.

وی افزود: این حکمت و علم سبب می شود انسان در برابر تقدیر و قضای الهی تسلیم و رضا باشد؛ برای درک این حکمت لازم است به عقل و همچنین به منابعی چون کتاب و سنت رجوع شود.

آیت الله عیسی قاسم با بیان اینکه باطن و ظاهر انسان برای خداوند متعال آشکار است، اظهار داشت: مردم تنها ظاهر یکدیگر را می بینند به همین دلیل راحت به یکدیگر اعتماد می کنند بدون اینکه حال واقعی یکدیگر را درک کنند اما گاهی این اعتماد به دلیل نادرست بودن یا امور نفسانی ممکن است موجب کشتار آنان شود و این اعتماد منشأ بلا می شود.

رهبر شیعیان بحرین با بیان اینکه حقیقت و باطن انسان در سختی ها و امتحانات آشکار می شود، اظهار داشت: ابتلا سبب می شود جامعه از افتادن در مهلکه های سخت چون روی کار آمدن مسؤولان نالایق و نااهل مصون بماند زیرا در این سختی ها و دشواری های بزرگ آنان نمی توانند باطن خودشان را پنهان کرده و نفاقشان را آشکار نکنند.

وی افزود: همچنین در این سختی ها افراد با اخلاص و باوفا بیشتر شناخته می شوند بنابراین ابتلائات سبب می شود آدمی نفس خود را آشکارا مشاهده کند و همچنین در این موقعیت استعداد افراد مشخص می شود.

آیت الله عیسی قاسم ادامه داد: انسان با تجاربی که در تحمل سختی ها و دشواری ها کسب می کند می تواند دارای قدرت، علم، بصیرت و تجربه شود، سختی ها انسان را آماده مقاومت می کند تا بتواند به چالش ها پاسخ دهد و همین امر او را به سوی کمال هدایت خواهد کرد.

رهبر شیعیان بحرین خود فراموشی را نتیجه فراموش کردن خدا دانست و گفت: انسانی که وارد معصیت می شود خود را فراموش کرده است گاهی نیز انسان مومن مبتلا به معصیت می شود تا گناه او پاک شود و در قیامت عذاب نشود.

وی با بیان اینکه امت اسلامی امروز به سه بلای بزرگ و سرنوشت ساز مبتلا هستند، عنوان کرد: نخستین ابتلا مربوط به مساله فلسطین می شود و رنج دیگر عادی سازی روابط با دشمنان مسلمانان و آخرین ابتلا مربوط به کرونا می شود؛ در این ابتلائات صبر، استقامت، وحدت، همبستگی و ... مسلمانان آزمایش می شود./۸۱۳/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
این برادر آزاد شد؟ قبلا اقامت اجباری(حصر) شده بود
0
0