۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۶۶۷۳۶۵
دبیر کل مجلس علمای هند:

توهین به ساحت مقدس نبی گرامی تحمل ناپذیر است

توهین به ساحت مقدس نبی گرامی تحمل ناپذیر است
دبیر کل مجلس علمای هند و امام جمعه شهر لکهنو هند در بیانیه ای توهین به ساخت مقدس نبی گرامی(ص) را ناقابل تحمل دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی امام جمعه شهر لکهنو و دبیر کل مجلس علمای هند با صدور بیانیه ای حمایت امانوئل مکرون از کاریکاتور توهین آمیز رسول اسلام(ص) واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

وی حمایت رییس جمهور فرانسه از توهین کنندگان پیامبر اسلام(ص) را غیر منطقی و فتنه گر دانست و تأکید کرد: سخنان امانوئل مکرون در خصوص ادامه فعالیت های توهین آمیز به مقدسات اسلامی، سخنی جاهلانه و غیر قابل تحمل است.

دبیر کل مجلس علمای هند با بیان این که اروپا خود را کشوری سکولار و لیبرال تلقی می کند اما چنین اقدامات پرده از سیاست های منافقانه آنان را برمی دارد افزود: مکرون در گذشته هم اشاره داشته است که جهان اسلام درگیر بحران شدید است، اما سؤال اینجا است که اگر جهان اسلام با بحران روبرو است چرا دین اسلام در کشورهای اروپایی با سرعت در حال رشد است و سران کشورهای اروپایی را به شدت نگران کرده است؟

وی در ادامه بیانیه گفت: سخنان رییس جمهور فرانسه نشان از بیماری روانی وی است، ایشان قصد تحریک ساده لوحان علیه ملت های مسلمان را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی با اشاره به این که فقط افرادی می توانند به ساحت رسول اسلام(ص) اهانت کنند که سیرت آن حضرت(ص) را مطالعه نکرده باشند تأکید کرد: رییس جمهور فرانسه به مرض اسلام هراسی مبتلی است، اروپا هرچقدر تلاش می کنند که جلوی رشد اسلام را در سرزمین های خود بگیرد، اسلام به همان سرعت در این کشورها در حال گسترش است.

وی افزود: افرادی که سیرت پیامبر نازنین اسلام(ص) را به درستی مطالعه کنند خود به خود به سوی ایشان کشیده می شوند.

دبیر کل مجلس علمای هند با بیان این که امانوئل مکرون تحمل انتقاد بر شخصیت خود را ندارد و کسی اگر بر وی انتقاد کند او را پشت میله های زندان می اندازد اظهار داشت: چنین فردی سخن از جواز اهانت شخصیت رسول اسلام(ص) را به زبان می آورد که این نشان از سیاست های منافقانه و دوگانه وی است./988/ت301/ف

ارسال نظرات