۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۶۶۷۳۸۴

پیام تسلیت رئیس شورای علمای شیعه اروپا در پی درگذشت عالم پاکستانی

پیام تسلیت رئیس شورای علمای شیعه اروپا در پی درگذشت عالم پاکستانی
حجت الاسلام رضوی گفت:حجت الاسلام والمسلمین نیاز نقوی در میان علمای اهل سنت و تشیع پاکستان به عنوان چهره‌ای موجه و مقبول به شمار می‌رفت، وی فردی با بصیرت و شجاعی بود.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا،حجت الاسلام والمسلمین رضوی رئیس شورای علمای شیعه اروپا، ضمن ابراز تاسف از درگذشت حجت الاسلام المسلمین سید قاضی نیاز حسین نقوی گفت: حجت الاسلام والمسلمین علامه سید نیاز حسین نقوی قاضی بی نظیر، مدیر توانا، و دانشمند فقیدی بود و با درگذشت مرحوم مغفور همه مردم علم دوست، مدارس دینی و دانشگاه کشور عزادار شده است.

وی افزود: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید نیاز نقوی در میان علمای اهل سنت و تشیع کشور پاکستان به عنوان چهره‌ای موجه و مقبول به شمار می‌رفت، وی فردی با بصیرت و شجاعی بود و مرحوم در ابتدای انقلاب اسلامی در ایران و در جامعه دینی و فرهنگی پاکستان فعالیت های ارزشمندی انجام داده است.

خداوند متعال به خدمات ارزنده دینی و رفاهی آن مرحوم قبولیت شرافتمندانه عنایت فرماید و خداوند متعال برای وی مقام و منزلت والایی عطا کند.

گفتنی است حجت‌الاسلام والمسلمین سید قاضی نیاز نقوی نائب رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان و نائب مدیر حوزه علمیه المنتظر لاهور در روز پنجشنبه 8 آبان ماه سال جاری بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان امیرالمومنین علیه السلام قم درگذشت.

وی در سالهای اول پیروزی انقلاب قاضی شرع در استانهای قم و لرستان بود.

آن مرحوم در شورای وفاق المدارس پاکستان خدمات فراوانی به حوزه‌های علمیه و همچنین برای وحدت شیعیان و اهل سنت فعالیتهای چشمگیری داشت./پ203/ق

ارسال نظرات