۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۶۶۷۳۸۶
خاطرات شنیدنی ماموستا قادری در برنامه بدون تعارف؛

از تلاش های مجاهدانه برای حفظ وحدت تا تهدید از سوی داعش

از تلاش های مجاهدانه برای حفظ وحدت تا تهدید از سوی داعش
امام جمعه پاوه ضمن بیان روابط دوستانه اش با رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد که به فرزندانش وصیت کرده که مسیر ولایت را ادامه دهند و پیرو رهبری باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه امشب در برنامه بدون تعارف خبر 20:30 با اشاره به اقداماتی که طی سال های امامت جمعه در راستای حفظ وحدت اسلامی انجام داده است، گفت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی و دوران بعد از انقلاب اسلامی در راه دفاع از انقلاب گام برداشته و از سال 60 تا کنون سفرهای خارجی نیز به کشورهایی همچون اندونزی، برزیل و سوریه در همین راستا داشته ام.

وی به تحرکات نیروهای ضد انقلاب در منطقه کرمانشاه و پاوه اشاره کرد و ادامه داد: بعد از این که انقلاب به پیروزی رسید، مسیرها جدا شد و ما خط انقلاب را انتخاب کردیم و عده ای دیگر راه دیگری را انتخاب کرده و مسلح شدند و با ما شروع به مبارزه کردند؛ بنده در این قضیه سکوت نکرده و همواره از اسلام، وحدت، خون شهدا، انقلاب و امنیت دفاع کرده ام و همین موضوع آنها را برآشفته می کرد.

ماموستا قادری تأثیر وحدت اسلامی در حفظ امنیت جوامع اسلامی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: اگر مقداری به کشورهای همسایه همچون عراق، افغانستان و سوریه توجه کنیم در می یابیم که وحدت شیعه و سنی در حفظ امنیت کشور ما تحت تدابیر رهبر معظم انقلاب مؤثر بوده است.

وی آرزوی دشمن را از بین رفتن وحدت اسلامی توصیف کرد و گفت: داعش و نیروهای تکفیری بیشتری ضربه را به پیکرد اسلام زدند زیرا سبب از بین رفتن وحدت اسلامی در برخی نقاط شدند؛ دشمنان می خواهند ما همواره جنگ داشته باشیم و متفرق باشیم.

امام جمعه پاوه با اشاره به ماجرای تهدید به ترور شدن خودش از سوی داعش اظهار کرد: داعش چندین بار پیام داد که شما را ترور می کنیم؛ یک مرتبه گفت روز جمعه شما را در مسجد ترور می کنیم که بنده گفتم اگر هدف شما من هستم می توانید بیرون از مسجد مرا ترور کنید، چرا در مسجد این کار را می کنید که جان افراد بی گناه به خطر بیافتد؟ بار دیگری نیز مرا تهدید کردند که چرا در سخنان روز جمعه از انقلاب و نظام دفاع می کنی.

وی که سالیان طولانی به قضاوت در منطقه پاوه مشغول است، راجع به این کارهای خود توضیحاتی ارائه داد و اضافه کرد: بنده پرونده های کیفری و قابل مسامحه و ارشاد و دعوت به اخلاق را پیگیری می کنم؛ خانه و دفتر بنده همین خانه 120 متری است که می بینید و مردم می توانند در ساعات مختلف به خانه بنده آمده و مشکلات شان را مطرح کنند.

ماموستا قادری همچنین به روابط دوستانه خود با رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در فروردین سال 60 به پاوه آمدند و ما از آن تاریخ نسبت به ایشان ارادت داریم و ایشان نیز محبت پدرانه نسبت به ما روا داشتند؛ برای فرزندانم وصیت کرده ام اگر خودم نباشم این مسیر را ادامه دهند و پیرو خط رهبری باشند.

امام جمعه پاوه که یک انگشتر یادگاری از سوی حاج قاسم سلیمانی دریافت کرده است، این ماجرا را اینگونه شرح می دهد: دوستان قرارگاه یک روز مهمان من بودند، گفتند ما باید زود برویم که مهمان مهمی داریم؛ مهمانشان حاج قاسم بود؛ من کتاب خاطراتم را دادم که خدمت ایشان ببرند که آن بزرگوار در همان شب آن کتاب 300 صفحه ای را خواندند و انگشترشان را نیز برای بنده فرستاده بودند.

وی در پایان با بیان اینکه اهل سنت سه استان آذربایجان، کرمانشاه و کردستان 10 هزار شهید برای دفاع از این کشور و انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند، خاطرنشان کرد: خون این 10 هزار سنی در یک سنگر همراه شیعیان برای دفاع از نظام ریخته شده است؛ امروز مسؤولان اجرایی باید خدا را در نظر بگیرند و برای این مردم کار کنند؛ در حال حاضر پس از گذشت 4 دهه هنوز هم با ضعف برنامه ریزی و عدم نظارت مواجه هستیم که این مشکل باید از سوی مسؤولان حل شود./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امید بدون ماسک
Iran, Islamic Republic of
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
این عالم سنی که بیش از جهار دهه در خدمت به اسلام در خطهپاوه ایستاده تا چراغ هدایت را برای اهل سنت در راستای تامین مصالح مملکت حفظ کند جای تقدیر و ستایش دارد.
0
0