۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۶۶۷۳۸۸
آیت الله رمضانی مطرح کرد؛

عمل به سیره پیامبر اسلام؛ راه رهایی از مشکلات

عمل به سیره پیامبر اسلام؛ راه رهایی از مشکلات
تهران - آیت الله رمضانی الگوپذیری از سیره عملی و علمی پیامبراکرم را برای بشر لازم دانست و گفت: نسخه شفا بخش برای نجات از مشکلات کنونی جامعه اسلامی عمل به سیره پیامبر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جمعه شب در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد، گفت: جامعه بشری در عصر کنونی نیازمند شناخت پیامبراکرم(ص) از جهات مختلف است.

وی الگو پذیری از سیره عملی و علمی پیامبراکرم(ص) را برای بشر لازم و ضروری دانست و ادامه داد: نسخه شفا بخش برای نجات از مشکلات کنونی جامعه اسلامی عمل به سیره ایشان است.

آیت الله رمضانی به شرایط کنونی جامعه بشری اشاره و عنوان کرد: یکی از تهدیدهای جدی شیوع کرونا بیان این مطلب بود که بعضا گفته شد دیگر مباحث دینی کارآیی خود را از دست داده و مراکز مذهبی مانند مساجد، اماکن مقدسه، نماز جمعه و ... تعطیل شود در حالی که برخی به رونق داشتن این مراکز معتقد بودند تا به این واسطه از خداوند متعال درخواست یاری کنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: در برهه ای نیز عقل را در مقابل دین قرار دادند و در قرن 17 تا 19 بحث تعارض عقل و دین را مطرح کردند در حالی که ما مسلمانان معتقد هستیم کسی که عقل نداشته باشد دین نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه دینداری با عقلانیت همراه است، گفت: انسان به واسطه عقل می تواند نیاز خود را به وجود ولی و نبی درک کند.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه علم و عقل هر یک ساحتی دارد، اظهار داشت: علم به دنبال فراهم کردن مسائل رفاهی و رفع مشکلات بشری است و ساحت خاصی دارد و دین توصیه می کند جامعه بشری به دنبال کسب علم باشد تا بتواند به واسطه علم در برابر مشکلات و بلایا مقاومت داشته و راهکار بیابد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: جامعه اسلامی موظف است از طریق علمی اقدام به یافتن درمان ویروس منحوس کرونا کند؛ وظیفه دین نیز هدایت انسان به سوی کسب اخلاق و اعتقاد صحیح است تا مباد شرک، کفر و نفاق را دنبال کند.

وی ساحت دین را ساحت اتصال به خدا و رسیدن به صلح عادلانه دانست و اظهار داشت: انسان اگر مسیر را درست انتخاب کند به کرامت واقعی دست می یابد چنین انسانی متعلم به تعلم الله خواهد بود؛ ساحت دین انسان را از ویروس های باطنی رها کرده و می گوید به آورده های علمی احترام بگذارد برای همین دین هرگز مغایر با علم و عقل نیست./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات