۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۶۶۷۴۷۳
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

مراسم ۱۳ آبان به صورت محدود برگزار می شود

مراسم ۱۳ آبان به صورت محدود برگزار می شود
اصفهان - احمدی با تأکید بر توجه ستاد یوم الله ۱۳ آبان بر حفظ سلامتی مردم، گفت: مراسم ۱۳ آبان در اصفهان به صورت محدود و با رعایت دستورات بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدعلی احمدی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان، بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان، با بیان اینکه ۱۳ آبان یک تجلی در انقلاب اسلامی بود، گفت: یکی از دیگر مناسبت‌های مهم ۱۳ آبان تبعید امام خمینی است، رژیم پهلوی اعتراض امام خمینی به قانون کاپیتولاسیون و ذلت پذیری رژیم پهلوی را برنتابید و ایشان را تبعید کرد.

وی در ادامه افزود: امام خمینی رفتار ذلیلانه رژیم پهلوی را قبول نداشتند و از مردم و حتی نظامی‌ها خواستند علیه کاپیتولاسیون فریاد بزنند و اجازه ندهند این قانون تصویب شود و در نهایت نیز این قانون تصویب نشد و امام خمینی با مبانی برخاسته از تعالیم و سیره نبوی در مقابل این قانون ایستادند.

احمدی با اشاره به شهادت دانش آموزان در روز ۱۳ آبان سال ۵۷، اظهار کرد: پس از این واقعه شاه اعلام کرد من پیام انقلاب شما را دریافت کردم، در ۱۳ آبان سال ۵۸ لانه جاسوسی آمریکا که مرکز تجمع اندیشه‌های غربگرایانه و هدایت و راهبری وابستگان آمریکا بود تسخیر شد و پیام جهانی انقلاب با تسخیر لانه جاسوسی در جهان منتشر شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان حرکت امام خمینی و انقلاب اسلامی را یک حرکت دائمی و همیشگی دانست و تصریح کرد: یوم الله ۱۳ آبان روز گرامیداشت شهدا و امام شهدا است، اندیشه امام خمینی بر مبنای تکلیف گرایی بوده است و حرکت ایشان مبتنی بر استفاده از نیروی جوان و عموم مردم بوده است و به همین دلیل شاهد همراهی مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی هستیم.

وی بر ضرورت تلاش برای عدم تحریف جریان انقلاب اسلامی تأکید مرد و گفت: امسال یوم الله ۱۳ آبان مقارن با هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) است، امسال حاج قاسم سلیمانی در میان ما نیست و شاهد تحریم‌های گسترده دشمنان و همچنین تلاش‌های گسترده دشمن برای تحریف حقایق انقلاب اسلامی را شاهد هستیم، علاوه بر اینها سران کشور فرانسه اقدام به توهین نسبت به مقدسات اسلامی کرده و به همین دلیل امسال ۱۳ آبان از ویژگی‌ها و شرایط خاصی برخوردار است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اصل در مراسمات بر تعطیل ناپذیر بودن است، تصریح کرد: امسال در کنار تلاش برای تعطیل نشدن مراسم ۱۳ آبان اصل بر حفظ سلامت مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است، یکی از اساسی‌ترین کارهای ما در ستاد ۱۳ آبان تبیین و بصیرت افزایی و بیان چرایی رخدادهای روز ۱۳ آبان و آثار و دستاوردهای آن است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تبیین و بصیرت افزایی پیرامون یوم الله ۱۳ آبان، اظهار کرد: انجام مراسم با شرایط ویژه بخش دیگر اقدامات در این عرصه است، امسال راهپیمایی و تجمع متراکم در هیچ کجای استان اصفهان برگزار نخواهد شد اما تجمع محدود با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است و مکاتبات لازم در این خصوص انجام شده است و مخالفتی از سوی ستاد کرونا با این موضوع اعلام نشده است و جز ۵ شهرستان بحرانی در زمینه کرونا، مراسم به صورت محدود در استان برگزار خواهد شد.

احمدی با تأکید بر سلامت محور بودن برنامه‌های یوم الله ۱۳ آبان، خاطرنشان کرد: شب ۱۷ ربیع الأول که شب میلاد با سعادت امام صادق(ع) و پیامبر اکرم(ص) است نورافشانی در سطح شهرها و محله‌ها بدون اجتماع مردمی و اعلام قبلی محل برنامه صورت خواهد گرفت و تمام تلاش ما بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد کرونا است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان اظهار کرد: اگر تغییری در شرایط اصفهان و شهرستان‌ها پیش نیاید مراسم یوم الله ۱۳ آبان شهر اصفهان نیز ساعت ۱۵ در روز ۱۳ آبان در میدان امام علی(ع) اصفهان به صورت محدود برگزار خواهد شد./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات