۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۶۷۵۲۴
نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی:

از دهه ۹۰ میلادی با امارات رابطه داشته ایم!

از دهه ۹۰ میلادی با امارات رابطه داشته ایم!
ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفت آغاز روابط اسرائیل با امارات به دهه ۹۰ میلادی و زمان نخست وزیری اسحاق رابین باز می‌گردد.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی فاش کرد روابط [محرمانه] اسرائیل با امارات از زمان نخست وزیری اسحاق رابین در دهه 90 میلادی، آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است.

اولمرت همچنین افزود: روابط اسرائیل و امارات مدام در حال توسعه است، و این روابط از زمان اسحاق رابین، آغاز و سپس شیمون پرز در دهه نود میلادی و پس از آن‌ها نتانیاهو (۱۹۹۶-۱۹۹۹) و شارون و خود وی (اولمرت) ادامه داشته است.
 
به گزارش روزنامه معاریو، اولمرت همچنین در خصوص فروش هواپیماهای آمریکایی موسوم به «شبح» به امارات، تصریح کرد این قرارداد بخشی از توافق صلح محسوب می شود، و واضح است که اگر بنیامین نتانیاهو پیش‌تر موافقت خود را با آن اعلام نکرده بود، این توافق [عادی سازی روابط] اصلا شکل نمی‌گرفت.
 
امارات و امریکا قرارداد ۵۰ هواپیمای اف‌۳۵ معروف به شبح را پس از اعلام توافق عادی‌سازی روابط، امضا کرده‌اند.

توافق عادی سازی روابط اسرائیل و امارات متحده عربی با نظارت و میانجیگری دونالد ترامپ، سرانجام در 13 آگوست 2020 به امضا رسید. پس از آن بحرین و سودان نیز به قطار سازش با رژیم صهیونیستی پیوستند. این توافقات با مخالفان جدی و بسیاری در جهان عرب و دنیای اسلام روبروست./ت302/ف
ارسال نظرات