۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۶۷۵۴۸
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تشریح کرد؛

فعالیت‌ها و دستاوردهای قرآنی حوزه علمیه خواهران

فعالیت‌ها و دستاوردهای قرآنی حوزه علمیه خواهران
اصفهان - حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب زندگی و روشنگر مسیر سعاد است به تشریح فعالیت ها و دستاوردهای قرآنی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در نخستین محفل قرآنی مجازی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، با بیان اینکه قرآن کریم چراغ هدایت بشر و راهنمای انسانیت است، گفت: قرآن چراغ راهنمای بشریت برای رسیدن به رشد و تکامل و سعادت است.

وی در ادامه افزود: بنابر روایتی از پیامبر اکرم(ص) تلاوت زیاد قرآن کریم و ذکر خداوند متعال باعث یاد شما در ملکوت و نورانیت شما در روی زمین خواهد شد. قرآن کریم انسان را رشد می‌دهد و باعث رسیدن انسان به مرتبه تکامل خواهد شد.

قرآن کریم آخرت انسان را روشن می‌کند

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان قرآن کریم را کتاب زندگی برشمرد و اظهار کرد: قرآن کریم آخرت ما را روشن و نورانی می‌کند و به برکت قرآن و معلم بزرگ قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) باید از معارف قرآنی استفاده و مراتب کمال و سعادت را طی کنیم و سعادت دنیا و آخرت برسیم.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به فعالیت‌های گسترده حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در عرصه فعالیت‌های قرآنی، تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران استان اصفهان نزدیک به 900 طلبه و دانش آموخته حوزوی فعال در عرصه قرآنی دارد، 140 نفر استاد و مدرس قرآن کریم در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان مشغول به تحصیل یا فارغ التحصیل هستند.

فعالیت‌های قرآنی طلاب حوزه علمیه خواهران استان اصفهان

وی ادامه داد: 57 خواهر طلبه خواهر حافظ نیمی از قرآن کریم هستند، 37 نفر از طلاب خواهر استاد تربیت حافظان قرآن کریم هستند و تا کنون 470 نفر حافظ قرآن کریم توسط این اساتید تربیت شده است، 170 نفر طلبه پژوهشگر قرآنی در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند که تا کنون بیش از 80 مقاله قرآنی از آنها به چاپ رسیده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه 229 مربی تفسیر قرآن کریم و 471 مبلغ قرآنی در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: 109 نفر از طلاب حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به عنوان مدیر و مسؤول در مؤسسات قرآنی استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند، یکصد نفر از طلاب قرآنی دارای رتبه‌های برتر در مسابقات قرآنی کشوری هستند و 195 نفر راهیافته به جشنواره‌های قرآنی کشور هستند که 93 رتبه را در این جشنواره ها و مسابقات کسب کرده‌اند.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به تأسیس 13 مؤسسه قرآنی از سوی مدارس علمیه خواهران استان اصفهان، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی این مؤسسات توسط حدود 170 نفر از فعالان قرآنی حوزه علمیه استمرار دارد، از سال 89 تا به امروز 689 طلبه در مسابقات حفظ کشوری شرکت کرده‌اند که 25 نفر رتبه‌های برگزیده کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی قرآنی مختلفی در مدارس علمیه حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار می‌شود، در تمام مدارس علمیه خواهران واحدهای قرآنی فعالیت خواهند داشت که به تعلیم و تربیت فعالان قرآنی پرداخته و محافل قرآنی مختلفی را در شهرهای استان اصفهان دایر کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان با بیان اینکه شرایط شیوع ویروس کرونا باعث شد امکان برگزاری جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به صورت مفصل فراهم نباشد، تصریح کرد: حدود 6 ماه این جشنواره را به تعویق انداختیم اما در نهایت شرایط برای برگزاری یک جشنواره مفصل فراهم نیامد و به صورت مجازی این محفل قرآنی برگزار گردید./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات