۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۶۶۷۶۷۳
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

مهربانی سیره پیامبر اسلام و بهترین راه تبلیغ دین است

مهربانی سیره پیامبر اسلام و بهترین راه تبلیغ دین است
اصفهان - حجت الاسلام اهتمام با اشاره به نقش مهربانی در بهبود شرایط زندگی انسان، گفت: مهربانی سیره پیامبر اکرم و بهترین راه برای تبلیغ دین اسلام است.

حجت الاسلام حامد اهتمام معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه آنچه امروزه در زندگی ها مشاهده می کنیم انبوهی از تنهایی ها است، گفت: افراد در جمع هستند ولی آن ارتباط موفق را با همدیگر ندارند اگر بخواهیم در جامعه امروز بهره‌مندی خودمان از زندگی را بیشتر کنیم باید به مکتب پیغمبر خدا و آن اصل مهربانی که در زندگی اهل بیت(ع) مخصوصاً وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) بوده است تمسک پیدا کنیم.

وی در ادامه افزود: بر اساس پژوهش‌هایی که انجام شده یکی از اصول صمیمیت در زندگی اصل مهربانی است، مهربانی یعنی اینکه مقام رحم و مروت داشتن، مهربانی یعنی نگاه همراه با عاطفه به دیگران داشتن، مهربانی یعنی کمک کردن به دیگران و متأسفانه امروزه گم شده بشر در عصر حاضر اصل مهربانی است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، رضایت از زندگی و محبوبیت در بین مردم را از آثار مهربانی برشمرد و اظهار کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد انسان های مهربان در میان مردم دوست داشتنی‌تر هستند و همچنین انسانهای مهربان از زندگی خود راضی‌تر هستد و اثبات شده است که انسان های مهربان عمر بیشتری دارند.

حجت الاسلام اهتمام خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم زندگی پیامبر اکرم(ص) را در یک کلید واژه خلاصه کنیم که هر چند این کلید واژه خیلی ناقص خواهد بود ولی به طور خلاصه پیامبر اسلام(ص) را اگر قرار باشد در یک کلمه خلاصه کنیم باید بگوییم ایشان پیامبر مهربانی ها است.

وی ادامه داد: این مسأله که پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) پیامبر مهربانی‌ها هستند را در کلام نورانی و مبارک ایشان نسبت به توصیه ای که به تعامل با خانواده دارند یا مدل ارتباطی که ایشان در جامعه دارند به خوبی می‌توان فهمید.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به ابعاد گسترده مهربانی و عطوفت پیامبر اکرم(ص) در طول زندگی، تصریح کرد: توصیه پیامبر اسلام(ص) حتی نسبت به ادیان دیگر یا به مشرکین برهمین اساس مهربانی است‌، در ماجرای فتح مکه ایشان اعلام می‌کنند «الیوم یوم المرحمه» امروز روز مهربانی است.

حجت الاسلام اهتمام با بیان اینکه بهترین روش در تبلیغ دین همین اصل مهربانی است، اظهار کرد: از این رو است که مثلا کشوری مثل فرانسه و شخص رییس جمهور این کشور میخواهد چهره مخدوشی از پیامبر اسلام(ص) نشان دهد چرا که موج اسلام پذیری و گرایش به اسلام در دنیا بالا است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در تعاملات و در مواجهه با دیگران اصل مهربانی را رعایت کنیم صمیمیت‌ها بیشتر خواهد شد، امروزه به دلیل این ویروس منحوس کرونا بسیاری از ارتباطات حضوری تحت شعاع قرار گرفته است و پیشنهادی ما  صله رحم های تلفنی و مجازی است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) عنوان کرد: امام فرموده‌اند افرادی را که دوست دارید به آنها یادآوری کنید که دوستدار آنها هستید. به جا است در هفته وحدت در آستانه میلاد پیامبر اکرم(ص) به فامیل و اقوام و به دوستانی که با آنها معاشرت داشته‌ایم این مهربانی را اعلام کنیم تماس داشته باشیم و به انها یادآوری کنیم که ما شما را دوست داریم، همین دوست داشتنی‌ها استقامت انسان را در مشکلات بالا می برد.

وی به نقش ارتباطات صمیمی و دوستانه در بهبود شرایط جسمی و روحی انسان اشاره کرد و گفت: بهترین پادزهر بهترین درمان و برای مقابله با ویروس کرونا این است که دلها به هم صمیمی باشد، هرچند که باید در واقع فاصله فیزیکی رعایت شود اما برای تقویت بنیه های جسمی و روحیف ما باید فاصله های دلهایمان با یکدیگر را کم کرده و مهربانی ها را در جامعه افزایش بدهیم./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
با توجه به موج اسلام ستیزی و اسلام هراسی در جهان غرب با هدایت صهیونیسم جهانی، نیاز به وحدت بین مسلمین و کشورهای مسلمان بیش از پیش محسوس بوده و لازم است کشورهای اسلامی با تشکیل "جبهه متحد"، سدی محکم در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم تشکیل دهند و متفکران جهان اسلام، راهبردهای دشمن شناسی را در برنامه های آینده خود داشته و نسل جوان را از توطئه ها و روشهای اسلام ستیزانه آگاه نموده و راههای علمی و عملی موثر مقابله با آن را ارائه نمایند و در مناسبات بین المللی ضمن حفظ مصالح کشورهای اسلامی، اتحاد با کشورهای همسو را در مقابله با شیطان بزرگ در دستور کار خود قرار دهند.
0
0