۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۶۸۱۸۲
سرمقاله؛

تصمیم‌هایی برای سرگردانی مردم

تصمیم‌هایی برای سرگردانی مردم
ای کاش اعضای تصمیم‌گیر در ستاد ملی کرونا حتی برای یک روز هم که شده با وسایط‌نقلیه عمومی رفت و آمد می‌کردند تا کمی تصمیمات‌شان با زندگی مردم منطبق می‌شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، ای کاش اعضای تصمیم‌گیر در ستاد ملی کرونا حتی برای یک روز هم که شده با وسایط‌نقلیه عمومی رفت و آمد می‌کردند تا کمی تصمیمات‌شان با زندگی مردم منطبق می‌شد. ساعات تعطیلی مترو و بی آر تی از دیروز تا ساعت بیست و سی اعلام شد. توضیح یک نکته این بحث را هدفمندتر می‌کند.مترو

و ... به طور طبیعی در بعدازظهرها شلوغ است، حالا با این تصمیم مسافران ساعت هشت به بعد هم به مسافران دائمی قبل ساعت هشت اضافه می‌شوند. نتیجه تنها یک مساله است؛ شلوغی بیش از حد و از بین رفتن فاصله گذاری اجتماعی و نهایتا شیوع بیشتر کرونا. زمزمه منع تردد خودروهای شخصی هم به گوش می‌رسد با توجه به تعطیلی وسایط نقلیه عمومی، تکلیف آن بخت برگشته‌ای که بعد از ساعت 9 به دلایلی غیر از تفریح ، خرید غیرضروری و مهمانی در خیابان مانده باشد چیست؟ قرار بود از ساعت 18 دیروز برخی اصناف در گروه های شغلی دو، سه و چهار که شامل کسب و کارهایی چون مراکز خرید، پاساژها، آرایشگاه های مردانه، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و ... تعطیل شوند، اما مشاهدات در گوشه و کنار شهر نشان داد که غیر از برخی پاساژ‌ها و مراکز خرید که قابلیت نظارت و تذکر جدی‌تر داشتند دیگر مغازه‌ها نیز کم و بیش به فعالیت خود ادامه دادند.

چون تصمیمات ظاهرا آنچنان عقبه کارشناسی در اجرا ندارد باعث سردرگمی بیشتر مردم خواهد شد. شاید لازم باشد جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا از ابتدا تا انتها پخش زنده تلویزیونی شود تا مردم بیشتر در جریان کارشناسی‌ها قرار بگیرند.آنطوربلکه جواب سوال‌های خودشان را پیدا کنند.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: صبح نو
ارسال نظرات