۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۶۸۳۰۴
آیت الله خاتمی:

تحت تأثیر شعارهای بیگانگان قرار گرفتن فرصت سوزی است

تحت تأثیر شعارهای بیگانگان قرار گرفتن فرصت سوزی است
امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه دل بستن به بیگانگان و تحت تأثیر شعارهای آنها قرار گرفتن فرصت سوزی است، گفت: هزینه تسلیم دربرابر دشمن به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با بیان اینکه بر اساس رهنمودهای قرآنی ما نباید با بی دین ها همنشینی داشته باشیم، گفت: طبق روایتی از امیرمؤمنان(ع) نباید با افرادی که طنزپردارِ بی حیا بوده یا احمق هستند یا کذاب و دروغگو هستند همنشینی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس روایات باید با کسانی همنشینی و مجالست داشته باشیم که هنگامی که به آنها نگاه کنیم به یاد خداوند بیفتیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در عرصه دولت ها نیز ما باید توجه داشته باشیم که نباید با دولت هایی که بی حیا بوده و به مقدسات ما توهین می کنند همشینی داشته باشیم، عنوان کرد: مشاهده کردیم که دولت فرانسه به بهانه آزادی بیان به پیامبر اکرم(ص) توهین کرد و نتیجه اش نیز بپا خاستن دنیای اسلام و تحریم کالاهای فرانسوی بود تا سایر دولت ها نیز عبرت بگیرند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به سالروز ارتحال علامه طباطبایی(ره) و علامه محمدتقی جعفری(ره) اشاره کرد و ایام کرونایی و ضرروت عمل به توصیه های بهداشتی را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز شاهد هستیم که هر روز بیش از 400 نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت می کنند، از این رو همه ما باید نسبت به رعایت اصول بهداشتی اهتمام داشته باشیم.

سیاست ما نفی مذاکره و مرگ بر آمریکا است

وی در ادامه با اشاره به انتخابات آمریکا ابراز کرد: مسؤولان ما در این رابطه یک زبان گفتند که برای ما فرقی ندارد چه دولتی در آمریکا روی کار می آید؛ مادامی که سیاست های استکباری بر آمریکا حاکم باشد سیاست ما نفی مذاکره و مرگ بر آمریکا است.

آیت الله خاتمی ابراز کرد: ما و همه آزادگان جهان از شکستن شاخ رییس جمهور آمریکا یعنی ترامپ خوشحال هستیم، اما به همان اندازه نیز به بایدن بدبین هستیم؛ ترامپ سردار دل های ما را به شهادت رساند و همین بایدن و معاونش آنها را مورد تشویق قرار دادند.

امام جمعه موقت تهران مطرح کرد: بیش از چهل سال است که نظام مقدس جمهوری اسلامی سیاست ضد استکباری علیه آمریکا دارد؛ سیاست ما نفی مذاکره است، زیرا آمریکا از 28 مرداد 1332 تا کنون مدام علیه ملت بزرگ ایران توطئه کرده است و ما حق داریم علیه آن سیاست های ضد استکباری اخذ کنیم.

وی اظهار کرد: آمریکا می خواهد دوباره همچون دوران پهلوی همه کاره کشور باشد و مانند همان روزها منابع مملکتمان را به غارت ببرد؛ آمریکا این رویا را می بیند و به فضل خدا این رویایش تعبیر نخواهد شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ریشه حل مشکلات اقتصادی در داخل کشور بوده و با توجه به اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و قطع امید از بیگانگان  حاصل می شود، خطاب به غرب گرایان ابراز کرد: حقیقت را تحریف نکنید؛ برخی با خیال باطلشان تحلیل می کنند که اگر جمهوری خواهان بروند و دموکرات ها بیایند وضع معیشت مردم درست می شود؛ این توهمی بیش نیست، زیرا تحریم ها را اوباما و جان کری در همان روزهای مذاکرات برجامی وضع کردند.

منطق دین اعتماد نکردن به بیگانگان است

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه منطق دین اعتماد نکردن به بیگانگان است، خاطرنشان کرد: سیاست آنها نسبت به ما تغییری نمی کند و سیاست ما نیز نسبت به آنها تغییر نخواهد کرد؛ پشت پرده تحولات آمریکا صهیونیست ها هستند و باید دانست که  آنها سیاستشان ضد ایران و بر اساس براندازی نظام اسلامی ما است، از این رو نباید منتظر تغییر از سوی آمریکا باشیم؛ به فضل خدا ما با منطق، استدلال و مبانی قرآنی در برابر سیاست های دشمنان ایستاده و مقاومت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دل بستن به بیگانگان و تحت تأثیر شعارهای آنها قرار گرفتن فرصت سوزی است، اضافه کرد: روحیه ضد استکباری سرمایه است و باید این را حفظ کنیم، زیرا این روحیه کشور را چهل سال سر پا نگه داشته و دشمنان را بیرون از مرزها بازداشته است؛ فرصت سوزان در پی آن هستند و سعی می کنند روحیه استکبارستیزی در کشور رنگ ببازد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه راز و رمز زندگی شرافتمندانه مقاومت است، گفت: این روحیه همواره برکات داشته و شاهد بوده ایم که روحیه سازش همواره خواری و خفت در پی داشته است؛ مقاومت هزینه دارد، اما باید دانست که هزینه تسلیم در برابر دشمن به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت است.

وی ادامه داد: یکی از مسؤولان عالیرتبه آمریکا به ترامپ گفته است هر چه می خواهی بگو و شکایت های خود را پیگیری کن، اما سخنی از تقلب به میان نیاور زیرا این موضوع به حیثیت آمریکا ضربه می زند؛ این در حالی است که در فتنه 88 مشاهده کردیم ترجیع بند کلام آمریکایی ها «تقلب در انتخابات» بود.

تحت تأثیر رفع سطحی تحریم های ظالمانه قرار گرفتن سطحی نگری سیاسی است

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: به نظر می رسد که در صورت جابجایی قدرت در آمریکا برخی از تحریم های ظالمانه سطحی برداشته شود و قهراً تغییر مختصری در معیشت مردم به وجود بیاید تا با همین آبنبات دهن برخی مسؤولان شیرین شده و راه برای مذاکرات مقداری هموار شود، اما باید دانست همه اینها فریب بوده و تحت تأثیر رفع تحریم های ظالمانه سطحی واقع شدن، سطحی نگری سیاسی است.

وی در پایان اضافه کرد: تا زمانی که استکبار از خر شیطان پیاده نشده و برابر تعبیر امام راحل «آدم» نشود، سیاست ضد استکباری، نفی مذاکره و فریاد شکوهمند مرگ بر آمریکا از سوی ما ادامه خواهد داشت./841/پ210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
روی محله محوری بایستیم و عملیات مقابله با کرونا را با محوریت محلات طراحی واجرا نمائیم.
0
0
1400
Iran, Islamic Republic of
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
...=BAIDEN
0
0