۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۶۸۴۲۸
استاد حوزه علمیه:

مرز تخیل و واقعیت در نوشتار باید مشخص باشد

مرز تخیل و واقعیت در نوشتار باید مشخص باشد
حجت الاسلام حیدری ناقد کتاب دختر ماه گفت: نویسنده در این کتاب مرزی بین تخیل و واقعیت مشخص نکرده و مشخص نکرده تا کجا این تخیل و واقعیت پیش می رود.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، ویژه برنامه نقد و بررسی کتاب دخترماه روایتی داستانی از زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) به قلم سارا عرفانی، همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی امروز یکشنبه 25 آبان ماه در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) کتابخانه فاطمی، سالن حضرت خدیجه(س) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام دکتر ابوالفضل هادی منش و حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری به عنوان ناقد کتاب حضور داشته و به نقد این کتاب پرداختند و خانم سارا عرفانی نویسنده این کتاب به نقد های انجام شده پاسخ داد.

حجت الاسلام حیدری ابهری ضمن تشکر از خانم عرفانی به خاطر نگار این کتاب اظهار داشت: کتاب دختر ماه دارای ادبیات خوبی است و من که در حوزه دین کار کردم و کتاب نوشته ام می دانم که کار کردن در این حوزه چه دشواری هایی دارد و معرفی کتاب های بر آمده از دین بسیار سخت و دشوار است.

وی در ادامه گفت: داستان پردازی خوبی که در این کتاب انجام شده باعث شده که مخاطب بتواند با حضرت معصومه(س) ارتباط خوب و مؤثری برقرار کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به بخش هایی از کتاب که توجه به امور تربیتی ندارد بیان داشت: در قسمتی از کتاب که حضرت نجمه خاتون را دلداری می دهند امام رضا(ع) می گویند ایشان احتیاج به دلداری ندارد باید دقت داشت که این ادبیات بکار رفته در کتاب برداشت های بد تربیتی با خود به همراه دارد.

وی در ادامه گفت: شما در این کتاب مرزی بین تخیل و واقعیت مشخص نکردید و مشخص نکردید این تخیل و واقعیت تا کجا وجود دارد و قرار است تا کجا این تخیل و واقعیت پیش برود.

حجت الاسلام حیدری ابهر با انتقاد از جملات نسبت داده شده به امام معصوم(ع) اظهار داشت: ما باید در صحبت ها و کلماتی که به امام معصوم(ع) نسبت می دهیم دقت کنیم و هر کلمه و هر جمله ای را به ایشان منتسب نکنیم.

استاد حوزه علمیه ضمن توجه دادن به جنبه تاریخی این کتاب بیان داشت: این کتاب اگر چه در بعد داستانی خوب عمل کرده است ولی در جنبه بعد تاریخی بسیار ضعیف عمل کرده است.

وی در ادامه گفت: نویسنده محترم باید یک منبع درست تاریخی را برای خود مشخص می کرد و با تکیه به این منبع مطالب  داستانی را  چینش می کرد و ما در این کتاب نقل هایی می بینیم که دارای منبع نیستند./826/

ارسال نظرات