۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۶۸۶۷۶

انتقاد نایب رییس مجلس از رفتارهای دوگانه دولت درقبال طرح معیشتی مجلس

انتقاد نایب رییس مجلس از رفتارهای دوگانه دولت درقبال طرح معیشتی مجلس
نایب رییس مجلس با انتقاد از رفتار‌های دو گانه دولت درقبال طرح حمایتی و معیشتی مجلس از مردم، گفت: منبع مالی اقدام دولت در یارانه معیشتی ۴ ماهه و اختیار قانونی آن کجاست؟

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رییس مجلس امروز (چهارشنبه 28 آبان ماه 99) با اشاره به اظهارنظر رییس جمهور مبنی بر اعطای یارانه کمک‌معیشتی به هر ایرانی در 4 ماه پایانی سال که ظهر امروز در هیأت دولت اعلام شده است، اظهار داشت: هم اکنون مطلع شدم که رئیس جمهور اشاره کردند که به یک سوم  جامعه ایرانی قرار است بسته معیشتی 100 هزار تومانی به مدت 4 ماه با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بدهند.

وی با بیان این که از اصل عمل دولت استقبال می‌کنیم، افزود: روز گذشته به دولت در این باره تذکر دادیم افرادی که مشاغل آنها در دوران کرونا به مشکل خورده است باید مورد توجه جدی قرار گیرند، اما سؤال این است که منبع این اقدام اخیر دولت و اختیار قانونی این کار کجاست؟

نایب رییس مجلس تصریح کرد: علت این رفتار دوگانه که اگر مجلس تصمیمی بگیرد و بنای خدمتی به مردم داشته باشد با مخالفت نماینده دولت در صحن علنی مجلس مواجه شویم ولی دولت در ستادی که مجوز قانونی آن و عملکردش محل سؤال است، مصوب کند که کار خاصی را انجام دهد معلوم نیست.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: منابع مالی باید در سقف بودجه بوده و مبتنی بر احکام بودجه باشد و اگر هم بنای اصلاح دارند باید مجوز مجلس را بگیرند. ولی امیدوارم که این گونه رفتارها ادامه پیدا نکند، این در حالی است که دولتی‌ها پاسخی برای افکار عمومی ندارند./998/د102/ب1

ارسال نظرات