۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۶۸۶۸۱
جنبش النجباء:

منتظر خروج آخرین نظامی آمریکایی از عراق هستیم

منتظر خروج آخرین نظامی آمریکایی از عراق هستیم
جنبش النُجَباء عراق اعلام کرد: کاستن از تعداد اشغالگران آمریکایی در محاسبات واقعی ما جایگاهی ندارد و تا آخرین نظامی اشغالگر باید به‌سرعت خاک عراق را ترک کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی النُجَباء در واکنش به اعلام رسمی پنتاگون مبنی بر کاهش نظامیان آمریکایی در عراق در توییتی تصریح کرد: کاستن از عدد اشغالگران آمریکایی حاضر در عراق، در محاسبات واقعی ما جایگاه قابل‌اعتنایی ندارد؛ آنچه در این محاسبات برای ما اهمیت دارد، دیدن خروج آخرین سرباز اشغالگر از سرزمینمان است.

شیخ «علی الاسدی» با اشاره به برخی تلاش‌ها برای توجیه حضور اشغالگران در عراق، تاکید کرد: هرقدر دیگران بکوشند که حقیقت را وارونه جلوه دهند، دست‌های اشغالگران آغشته به خون شهدای ما باقی خواهد ماند.

وی ضمن تأکید بر اینکه عراقی‌ها هیچ‌گاه از گرفتن حق خود عاجز نبوده‌اند تا اشغالگران با کاهش تعداد سربازانشان بر سر آن‌ها منت بگذارند، افزود: اشغالگران را نصیحت می‌کنیم که به خروج سربازانشان سرعت ببخشند تا مسیر تحولات به بن‌بست نینجامد.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا سه شنبه شب با اعلام کاهش حضور نظامییان آمریکایی در افغانستان و عراق گفت که تا پانزدهم ماه ژانویه (۲۶ دی ماه) شمار نیروهای آمریکایی در هر یک از این دو کشور به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

پیش از این ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر اعلام کرده بود./۹۸۸/

جنبش النُجَباء: منتظر خروج آخرین نظامی آمریکایی از عراق هستیم

منبع: ایرنا

ارسال نظرات