۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۶۸۶۹۳

کنفرانس "بحران کرونا و مسؤولیت های حقوقی و اخلاقی" به کار خود پایان داد

کنفرانس
آیین اختتامیه کنفرانس مجازی بین المللی بحران کرونا و مسؤولیت های حقوقی و اخلاقی مربوط به سلامت همگانی به صورت مجازی برگزاری شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه کنفرانس مجازی بین المللی بحران کرونا و مسؤولیت های حقوقی و اخلاقی مربوط به سلامت همگانی عصر امروز به صورت مجازی برگزاری شد.

آسیب تحریم ها کمتر از آسیب های کرونا نیست

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام علی محمد حکیمیان رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به اینکه جامعه ما باید از مدیریت متعالی الهی در جهت کمال خودش برخوردار باشد، بیان داشت: در فلسفه کلامی ما جامعه و دنیای هستی رو به تعالی در حال حرکت است، زیرا ما قائلیم جهان هستی که ما بخشی از آن تعریف می شویم، جهانی است که جلوه خداوند بوده و به سوی کمال در حرکت هست؛ امورات انسان ها نیز باید در همان جهت حرکت داشته باشد.

رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ادامه به اهداف عالیه انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: ما در چهار دهه گذشته فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرده ایم، اما در نگاه کلی بعد از انقلاب جامعه ای رو به جلو داشته ایم، اگر چه در برهه هایی از زمان توسط برخی مدیران داخلی و عوامل خارجی با مشکلاتی مواجه بوده ایم؛ امروز با دلیل محکم می توان گفت چین و روسیه در مقابل این حجم از تحریم ها توان ایستادن ندارند.

وی با بیان اینکه امروز باید دانست تحریم نیز ضررش کم تر از کرونا نبوده است، تصریح کرد: چه بسیار بیمارانی که بخاطر تحریم ها از بین رفته اند؛ امروز صدای مظلومیت کشور ما شنیده نمی شود، بنابراین باید ساختاری را ایجاد کنیم که بتوانیم نه تنها از بحران ها عبور کرده، بلکه جامعه را بهتر از قبل اداره کنیم.

گزارش علمی از روند فعالیت های کنفرانس بحران کرونا و مسؤولیت های حقوقی و اخلاقی

همچنین حجت الاسلام حسین جوان آراسته دبیر علمی این کنفرانس نیز با بیان اینکه بحران کرونا طیف وسیعی از مباحث سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: این بحران بزرگ، فقه، حقوق و اخلاق را  با انبوهی از سؤالات مواجه ساخته و یکی از اهداف کلیدی ما در این کنفرانس پاسخگویی به آنها بوده است.

وی بیان کرد: ما در بحران کرونا با سؤالاتی همچون «از منظر حقوق بین المللی چه نظام هایی جهت تضمین سلامتی انسان ها وجود دارد؟» «تحریم های یکجانبه آمریکا در شرایط کرونا که موجب کمبود دارو شده به لحاظ حقوقی چه پیامدهایی را برای واضعان به دنبال دارد؟» «در صورت عدم کفایت امکانات موجود، عدالت در توزیع منابع در میان نیازمندان چگونه محقق می شود؟» و مواردی از این دست مواجه هستیم.

دبیر علمی این کنفرانس خاطرنشان کرد: در سه پنل تخصصی که در این کنفرانس بین المللی داشته ایم، به همه سؤالاتی که در باب کرونا مطرح است از زوایای مختلف پاسخ داده ایم./841/پ202/ب1

ارسال نظرات