۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۶۶۸۷۰۶
حجت الاسلام نقدعلی تأکید کرد؛

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی؛ لکه ننگی بر عمر سیاسی حکام مرتجع

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی؛ لکه ننگی بر عمر سیاسی حکام مرتجع
نماینده مجلس تأکید کرد که حکام مرتجع عربی با عادی سازی روابط با اسرائیل غاصب آبروی خود را می برند و یک خاطره تلخ و لکه ننگی بر عمر سیاسی خودشان در تاریخ باقی می گذارند.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو فراکسیون حمایت از جبهه مقاومت و آزادسازی قدس شریف در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به مسأله عادی سازی روابط برخی کشورهای مرتجع و خائن عربی با رژیم اشغالگر قدس، گفت: اگر از گذشته تا کنون عملکرد دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا را رصد کرده باشیم در می یابیم که «اسرائیل» برای آنها حکم ناموس را دارد و برخی از آنها به صراحت گفته اند که اگر اسرائیل کنونی نبود، باید یک اسرائیل دیگری تأسیس می کردیم.

وی ادامه داد: ما به موازات موضع آمریکایی ها، اعلام می کنیم که فلسطین یکی از نوامیس دنیای اسلام است و این که برخی کشورهای مرتجع منطقه نسبت به ناموس خودشان غیرت سیاسی را کنار می گذارند، واقعاً جای تأسف و تعجب دارد.

حجت الاسلام نقدعلی با بیان اینکه برخی حکام عرب از مردم خود جدا بوده و سرسپرده غرب هستند، این سرسپردگی را ناشی از بی غیرتی سیاسی آنها دانست و ابراز کرد: حاکمانی که از مردم خود جدا بوده و سرسپرده شیطان بزرگ هستند، دچار بی غیرتی سیاسی می شوند و این بی غیرتی سیاسی سبب می شود تا از ناموس جهان اسلام چشم بپوشند و آن را در اختیار اجانب بگذارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) در روایتی وعده داده است که همیشه گروهی از امت من در دفاع از بیت المقدس در حال جنگ هستند تا آن که ساعت موعود فرا برسد؛ امروز مشاهده می کنیم که جهان استکبار برای اینکه شعله حماسه مردمی و مطالبه جهان اسلام را نسبت به این تکه جدا شده از پیکره اسلام خاموش کند، هزینه های بسیاری صرف کرد و کمپ دیویدهای بسیاری را رقم زد، اما موفق نشد و در آینده هم موفق نخواهند شد.

وی با بیان اینکه حکام مرتجع عربی با عادی سازی روابط با اسرائیل آبروی خود را می برند و یک خاطره تلخ و لکه ننگی بر عمر سیاسی خودشان در تاریخ باقی می گذارند، بر ضرورت هوشیاری دنیای اسلام در برابر پدیده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: وقتی که عالم اسلام و مردم می بینند سردمداران مرتجع دچار وادادگی شده اند باید غیرت خود را ابراز کرده و برای دفاع از کیان فلسطین اقدامات هوشیارانه داشته باشند.

حجت الاسلام نقدعلی تأکید کرد: در قضیه اهانت به پیامبر اکرم(ص) کمتر شنیدیم که حکام مرتجع عربی نسبت به این موضوع، موضع بگیرند؛ عربستان که خود را خادم الحرمین می داند، در برابر این موضوع بسیار مهم سکوت کرد و موضعی نگرفت، اما جهان اسلام یکپارچه موضع گرفتند و آن را محکوم کردند؛ مردم باید همانطور که از کیان نبوت دفاع می کنند، از جغرافیای جهان اسلام که در قدس و فلسطین تجلی پیدا کرده است، نیز دفاع کنند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در آیات ابتدایی سوره مبارکه اسراء وعده آزادی قدس شریف را به ما داده است، گفت: عادی سازی روابط حکام مرتجع عربی نباید موجب سکوت جهان اسلام و غفلت از مطالبه آزادی فلسطین شود؛ جهان اسلام باید نقش خود را در این زمینه ایفا کرده و زیر بار معاملات خفت بار نرود./841/ت302/ب1

ارسال نظرات