۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۶۸۷۳۲

نشر بیش از ۳۰ کتاب توسط تنها زن ناشر ملایری

نشر بیش از ۳۰ کتاب توسط تنها زن ناشر ملایری
فاطمه نصیری، بانوی جوان ملایری است که تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه پیام نور مرکز ملایر در رشته علوم کتابداری به عنوان تنها ناشر زن ملایر در حال فعالیت است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، فاطمه نصیری بانوی جوان ملایری  است که  تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه پیام نور مرکز ملایر در رشته علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی در مقطع کارشناسی گذرانده و در حال حاضر به عنوان تنها ناشر زن ملایر در حال فعالیت است. به مناسبت هفته کتاب گفتگویی با این بانوی ملایری  انجام شده که در ادامه می خوانید:


لطفا خودتان را معرفی کنید؟

فاطمه نصیری هستم فارغ التحصیل رشته علوم کتابداری و اطلاع رسانی از دانشگاه پیام نور شهرستان ملایر که در سال ۱۳۹۳ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, مجوز نشر کتاب دریافت کردم اما فعالیت اصلی را در سال ۱۳۹۵ شروع کرده‌ام.

 در خصوص فعالیت هایتان در مورد نشر کتاب توضیح بدهید؟

از سال ۱۳۹۵ تا به اکنون ۳۰ عنوان کتاب با موضوعات متفاوت نشر و چاپ کرده ام  و نیز کتابهایی در شرف انجام دارم، با توجه به اینکه مخاطبان برایم مهم هستند کتابهایی را قبول می کنم که از لحاظ محتوا و سبک نوشتاری قوی و دارای درونمایه باشند.

چند نمونه ازکتب منشر شده از انتشاراتتان را می‌فرمایید ؟

 این کتاب‌ها شامل «کلاس ادبیات» نوشته شیوا جابری با موضوع اجتماعی، «شکوه های پنهانی «سروده احمد رادفر»،«‌سرطان را بهتر بشناسیم» با رویکرد کاربردی، نوشته دکتر میثم رحمتی‌فرد و سمیرا ساعتچی و کتاب «زراعت در سیلاخور» نوشته دکتر میثم رحمتی‌فرد و علی کردی ، 2کتاب از «حنجره چکاوک آبی» سروده ناصر صارمی و کتاب «موزه‌های استان همدان» به کوشش ابراهیم جلیلی و علی خاکسار به صورت تمام رنگی در سال 95 و کتاب «شایسته‌سالاری در سازمان‌های دولتی» تألیف و گردآوری محمد فارسی در سال 1396 چاپ شده است.

آیا موفقیت‌هایی هم در زمینه نشر کتاب‌هایتان تا کنون داشته‌ اید؟

کتابی با عنوان ("سیمای گردشگری در شهرستان ملایر") به نویسندگی اقای ابراهیم جلیلی, در انتخاب کتاب سال استان همدان راه پیدا کرد و منتظر نتایجی از این مورد هستیم و از جمله کتابهایی که بسیار پرفروش بود و از شهر شهریار هم سفارش چاپ کتاب رو داشتم کتاب با عنوان ("حماسه بابک") نویسنده و گردآورنده اقای همایون مطیعی بود که با حمایت فرهنگی شهرداری ملایر همراه بود و در کتابفروشیهای ملایر به فروش رسید.

در خصوص مشکلات این حوزه  نظرتان چیست؟

مشکلاتی که در زمینه نشر و چاپ وجود دارد, برای تمام ناشران کشور است تنها مختص به من نیست.، تمام ناشران حمایت دولت رو برای وضعیت کسب و کارشان نیازمندند و در این زمینه من نیز مستثنی نیستم.

در حال حاضر فعالیت هایتان  به چه صورت پیش می‌رود؟

هم اکنون با توجه به شیوع ویروس کوید ۱۹، فعالیت انتشاراتیم فعال است و حتی اشخاصی که در عرصه نویسندگی دست به قلم نیستند را از طریق فضای مجازی حمایت اطلاعاتی می کنم، فعالیتهایی که در فضای مجازی دارم با توجه به ویروس کوید ۱۹ , در اینستاگرام, پذیرای رساندن اطلاعات به اشخاصی هستم که تمایل به نوشتن دارند اما مسیر را نمی شناسند،  همچنین تسلط کامل بر نقد و تفسیر کتاب با تمام موضوعات را دارم و عده ای را در این زمینه کمک نمودم که باعث شده که به مسابقات کتابخوانی کشوری راه پیدا کنند و در زمینه انواع بازیهای آموزشی و خلاقیت و شکوفایی استعداد برای کودکان هم تسلط دارم و کار می کنم.

وقت خود را در روز چه طور برنامه ریزی می‌کنید؟

من بیشترین وقت خود در روز را به مطالعه کتاب می‌گذرانم، من عاشق مطالعه هستم و مطالعه در زمینه‌‌های مختلف باعث شده تا بتوانم اطلاعات خود را در بخش‌های علمی، فرهنگی و غیره بالا ببرم.
 

موفقیت‌های شما چگونه حاصل شده است؟

 تنها پشتوانه و علت موفقیت‌هایم  توکل بر خدا است و اگر در همه مسیر زندگی توکل بر  خدا را داشته باشی  مشکلات برایمان سهل و آسان می‌شود.


وظیفه یک ناشر خوب چیست؟

یک ناشر خوب باید از نویسندگان خوب و دارای قلم پر محتوا حمایت کند،  این وظیفه یک ناشر است که به نویسنده بگوید کتابش قابلیت چاپ دارد یا نه. برخی ناشران به محتوا و اثری که منتشر می‌کنند کاری ندارند اما من به شاعر یا نویسنده این را می‌گویم و اجازه نمی‌دهم که شاعر یا نویسنده کتاب دچار ضرر شود

مشاوره در کار برای من بسیار مهم است مثلا به کسی که کتابش را برای انتشار می‌آورد پس از مطالعه کتابش می‌گویم باید چند جلد از آن کتاب را منتشر کند تا اگر فروش خوبی داشت مجدد در مراحل بعدی چاپ کتابش را ادامه بدهد.

نظر شما در خصوص نشر کتاب‌های  مختلف در جامعه چیست؟

ما باید کتاب‌هایی  رابا محتوای مناسب معرفی کنیم تا مخاطبان را به خواندن کتاب علاقه‌مند کنیم و تاثیر آن را در ارتقای سطح فرهنگ جامعه ببینیم.

خوشحالی نویسندگان و راضی بودن آنها بزرگ‌ترین موفقیت برای من است  و وقتی می‌بینم یک کتاب خوانندگان زیادی دارد خوشحالیم چند برابر می‌شود و  یکی از برنامه هایی که  همیشه در زندگی دنبال خواهم کرد هم اکنون در حال انجام آن هستم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهد بود./826/

ارسال نظرات