۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۶۸۷۴۶
در اجلاسیه مجازی «ذلت تسلیم» مطرح شد؛

از تأکید بر آزادسازی قدس تا انتقاد از تئوری پردازان تسلیم در برابر دشمن

از تأکید بر آزادسازی قدس تا انتقاد از تئوری پردازان تسلیم در برابر دشمن
اجلاسیه مجازی «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان های اسلام» به همت مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با همکاری خبرگزاری رسا با حضور شخصیت های برجسته حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در حالی که برخی از سران دول اسلامی و حکام مرتجع عرب منطقه خط سازش با رژیم غاصب صهیونستی را در پیش گرفته و عادی سازی روابط خود را با این رژیم جعلی اعلام کردند، حوزه علمیه قم با اقدامات هوشمندانه نشان داد که در برابر این مسیر خطرناک هوشیار است.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در برابر عادی سازی روابط برخی از حکام مرتجع عربی با رژیم غاصب صهیونیستی اجلاسیه «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان های اسلامی» را برگزار کرد، همایشی که سخنرانان ویژه ای از مراجع تقلید تا علمای حوزه و شخصیت های بین المللی جهان اسلام داشت.

سخنرانان این اجلاسیه مهم که به صورت مجازی از شبکه های اجتماعی خبرگزاری رسا پخش شد، نسبت به پیامدهای نقشه خطرناک صهیونیسم بین الملل و معاهدات ننگین برخی کشورهای اسلامی هشدار دادند.

در اجلاسیه مجازی «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان های اسلام» که صبح امروز به همت مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با همکاری خبرگزاری رسا، در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور شخصیت های برجسته حوزوی برگزار شد، حضرت آیت الله نوری همدانی، آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و حجت الاسلام والمسلمین شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان به این اجلاسیه پیام های مکتوب و تصویری ارسال کردند.

همچنین آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در این مراسم به صورت حضوری به سخنرانی پرداخت.

پ/از تأکید بر آزادسازی قدس شریف تا انتقاد از تئوری پردازان تسلیم در برابر دشمن

آزاد سازی قدس شریف مهم ترین مساله دنیای اسلام است

حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی به این اجلاسیه مساله قدس شریف را مهم ترین مساله دنیای اسلام دانست و بر نقش آفرینی فعال علما و نخبگان برای آزادسازی قدس شریف تاکید کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسلمانان باید بدانند هرگونه ارتباط با رژیم کودک کش و هواداران آن حرام و وظیفه اول مسلمین مقابله با آنان است، گفت: حكام كشورهای مرتبط با اسرائيل غاصب و جعلی بدانند سقوط و نابودی آنان نيز نزديك است و دشمنان اسلام بدانند كه در موضوع فلسطين آحاد مسلمانان متحد و هم نظر هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید توجه داشت که رسالت علما و نخبگان همان است که در بُعد هدایت بر عهده پیامبران بوده است، تصریح کرد: امروز رژیم غاصب صهیونیستی با تمام قوا وارد میدان شده و استکبارجهانی هم که طبل رسوایی شان در انتخابات اخیرریاست جمهوری بلند شد از آنان پشتیبانی می‌کند تا بتوانند به جنایات خود ادامه دهند و تجاوز و کشتار وحشیانه خود را علیه ملت مظلوم فلسطین ادامه دهند.

پ/از تأکید بر آزادسازی قدس شریف تا انتقاد از تئوری پردازان تسلیم در برابر دشمن

نمايش و تحرکات سرسپردگان استکبار امت اسلامی را از ادامه راه نااميد نمی‌کند

همچنین آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی به این همایش بین المللی تاکید کرد که مسألة فلسطين مسأله‌ای انسانی و يکی از اساسی‌ترين مسائل اسلام بوده و هرکه به ظالمان اشغالگر بپيوندد به منشأ جرم و جنايت پيوسته است.

وی تصریح کرد: آزادگان جهان به‌ويژه مؤمنان انقلابی هرگز رژيم اشغالگر صهيونيستی را به رسميت نمی‌شناسند. به فضل الهی، نمايش‌ها و تحرّکات مشتی وابسته و سرسپردة استکبار، امت اسلامی را از ادامه راه نااميد نمی‌کند؛ بلکه حقانيت و روشنی راه را واضح‌تر و مؤمنان را به پيروزی جبهة حق اميدوارتر می‌کند. مسألة اشغال فلسطين هيچ‌گاه مسألة اين فاسقان و منافقان نبوده است.

پ/از تأکید بر آزادسازی قدس شریف تا انتقاد از تئوری پردازان تسلیم در برابر دشمن

ذلت های تسلیم به نقطه پایان خواهد رسید

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه نیز در پیامی تصویری به این اجلاسیه با بیان اینکه قصه فلسطین با سرنوشت همه جهان اسلام گره خورده است، گفت: ذلت های تسلیم به نقطه پایان خواهد رسید.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به مواضع امام خمینی(ره) در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، ابراز کرد: اگر ملت های منطقه و برخی کشورهای عربی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی عقب نشینی داشته باشند، بدون شک این غده سرطانی در راستای تحقق اندیشه های توسعه طلبانه شیطانی خود پیشروی های فراوانی خواهد داشت.

وی توطئه های دشمن برای مخدوش سازی جلوه و نور جبهه مقاومت را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه موج انقلاب اسلامی برای نخستین بار اسرائیل را محدود کرد، گفت: دشمن در قبال جهان اسلام راهبردهایی همچون ساختن گروه های افراطی و متحجرانه و تکفیری همچون داعش داشت، برای اینکه اسلام را خشن جلوه دهند و فاجعه هایی که در سوریه اتفاق افتاد در سایر نقاط نیز رقم بزنند.

پ/از تأکید بر آزادسازی قدس شریف تا انتقاد از تئوری پردازان تسلیم در برابر دشمن

برخی با دم زدن از صلح، تسلیم در برابر دشمن را تئوریزه می کنند

آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه که سخنران حضوری این اجلاسیه بین المللی و مجازی بود با انتقاد از آن دسته افرادی که مدام دم از سازش می زنند، تاکید کرد که برخی با دم زدن از صلح طلبی، تسلیم در برابر دشمن را تئوریزه می کنند.

وی با بیان اینکه اسلام برای جوامع اسلامی عزت و برتری به ارمغان آورد، تأکید کرد: بر اساس آیات و روایات، مؤمنان و مسلمانان و در یک نگاه کلی جوامع اسلامی ذلت را نمی پذیرند، زیرا پذیرش ذلت با هویت اسلامی همخوانی ندارد؛ آنچه با اسلام سنخیت دارد، استقامت و مقاومت است.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه راهبرد اساسی دشمن برای مقابله با دنیای اسلام تفرقه افکنی است، خاطرنشان کرد: این بدان جهت است که ملتی که دچار تفرقه باشد، نمی تواند مقاومت داشته باشد، از این رو به آسانی شکست خواهد خورد؛ امروز قدرت استکباری در جهان سر بلند کرده و تنها با اسلام هم دشمنی ندار، بلکه دشمن همه بشریت محسوب می شود و می خواهد جهان را در برابر خود به زانو در بیاورد.

در ادامه این اجلاسیه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان نیز در پیام های ویدئویی نسبت به نقشه های خائنانه دنیای استکبار در منطقه با همدستی حکام مرتجع عربی هشدار دادند و از امت اسلام خواستند با تمام وجود پاسدار آرمان فلسطین و قدس شریف باشند.

پ/از تأکید بر آزادسازی قدس شریف تا انتقاد از تئوری پردازان تسلیم در برابر دشمن

جوامع اسلامی در برابر پدیده شوم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هوشیار باشند

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین در ابتدای این همایش به ارائه گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در ارتباط با این همایش پرداخت و از حضرت آیت الله نور همدانی و شخصیت های برجسته حوزوی که برای این اجلاسیه پیام مکتوب تصویری ارسال کرده اند، تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین بر لزوم هوشیاری جوامع اسلامی در برابر پدیده عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی تأکید و بیان کرد: با عنایات خداوند در آینده ای نزدیک شاهد شکست راهبردهای آمریکا در حمایت از رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی که در مسیر زیاده خواهی از جوامع اسلامی تشکیل شده است، خواهیم بود./841/پ202/ب1

ارسال نظرات